اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی خبر داد

اجرای طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی از اجرای طرح نشاط معنوی در امام‌زاده‌ها و بقاع متبرکه مناطق مختلف این استان خبر داد.

اجرای طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه آذربایجان‌غربی

علی مصائبی ظهر امروز در حاشیه جلسه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: این طرح در هزار و 270 بقعه متبرکه در مناطق مختلف کشور اجرا خواهد شد که از این میان 11 بقعه متبرکه آذربایجان‌غربی با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان مجری این طرح خواهد بود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان قرار گرفته‌ایم، این طرح به مدت 45 روز در اماکن مذهبی و امام‌زادگان استان اجرا خواهد شد به طوری که هر روز به مدت دو ساعت جوانان و نوجوانان در حضور روحانیان دعوت شده از قم و علمای بومی تلمذ خواهند کرد.

وی با بیان اینکه کلاس‌های آموزشی در رشته‌های مختلف برای مقطع سنی بین هشت تا 18 سال برپا خواهد شد، ادامه داد: با حضور علما و مربیان توانمند دوره‌های آموزشی در رشته‌های گوناگون هنری، ورزشی و ... برپا خواهد شد از طرف دیگر این دوره‌ها برای هر دو گروه خواهران و برادران تدارک یافته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی به خارج از شهر بودن تعدادی از بقاع استان اشاره کرد و بیان داشت: به دلیل طولانی‌بودن مسافت بعضی از بقاع این طرح به دو شکل اردوی یک روزه و کلاس‌های مستمر برگزار خواهد شد که بنابراین شرکت‌کنند‌گان در این طرح به عنوان اردوی یک روزه به بقاع خارج از شهر می‌روند و بعد از پایان یافتن برنامه‌ها در همان روز برمی‌گردند.

مصائبی اضافه کرد: امام‌زاده غریب حسن، محمد ابراهیم، سید بهلول، میرهادی کوثری، شیخ بهایی، برگشاد و .. مجری این طرح خواهند بود و بنابراین برای بهره‌مندشدن جوانان و نوجوانان از برنامه‌های آموزنده و متنوع، برنامه‌ریزی شده تا ضمن اینکه این افراد اوقات فراغت خود را به بهترین شکل سپری می‌کنند، همچنین با اهمیت موضوع وقف و توصیه‌های دین مبین اسلام در این زمینه نیز آشنا شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در توصیه‌ها و رهنمودهای خود بارها بر اهمیت به قطب فرهنگی تبدیل شدن موقوفه‌ها تاکید کرده‌اند، ولی متاسفانه هنوز این خواسته ایشان محقق نشده است. از این رو امید است از طریق آشناشدن نسل جدید با فرهنگ وقف در این راستا گام‌های بلندی برداشته شود.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول