اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم عنوان کرد

استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه قم در ترویج معارف قرآنی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خواستار استفاده از ظرفیت عظیم امامزادگان و بقاع متبرکه استان قم در ترویج فعالیت‌های قرآنی شد.

استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه قم در ترویج معارف قرآنی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، مرتضی اسماعیلی‌طبا در دیدار اعضای کمیته ترویج فعالیت‌های قرآنی استان قم با حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم گفت: اعتبارات خوبی برای گسترش فعالیت‌های قرآنی تخصیص داده شده و برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوعی را در دست اقدام داریم.

وی به برگزاری هفته فرهنگ استان قم در کشور مالزی اشاره کرد و اظهار داشت: 21 نفر در قالب گروه‌های مختلف فرهنگی به مالزی اعزام می‌شوند که 11 نفر آنان شامل حافظان، قاریان و دیگر فعالان قرآنی این استان هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم عنوان کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اعلام آمادگی کرد تا در برگزاری هفته‌های فرهنگ استان قم در کشورهای مختلف ما را یاری کند که امیدواریم از این فرصت‌ها در راستای گسترش فعالیت‌های قرآنی این استان بهترین استفاده را ببریم.

وی در ادامه از جمع‌آوری اطلاعات تمام مؤسسات قرآنی استان قم اعم از زیرمجموعه‌های این اداره کل و همچنین دیگر مؤسسات قرآنی در قالب بانک اطلاعاتی خبر داد.

اسماعیلی‌طبا در خصوص اوقات فراغت تابستان گفت: در حال حاضر 300 کانون فرهنگی هنری برادران و 70 کانون فرهنگی هنری خواهران در مساجد قم فعال هستند و برای اوقات فراغت تابستان برنامه‌های متنوعی را در نظر گرفته‌اند که عمده فعالیت‌ این کانون‌‌ها برنامه‌های قرآنی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در پایان خواستار ارسال طرح‌های پیشنهادی اعضای این کمیته به این اداره کل شد تا پس از تصویب، جهت توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی این استان اجرایی شود.

اسماعیلی‌طبا در این دیدار قرآن نفیسی را که برای نخستین بار توسط یک هنرمند قمی با نسخ فارسی نگاشته شده است، به امام جمعه قم اهدا کرد.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول