اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جشنواره خزان تا بهار تاکید کرد

توجه به روستاهای قم در مباحث آموزشی ترک اعتیاد

خبرگزاری فارس: دبیر جشنواره خزان تا بهار گفت: در خصوص برنامه‌های فرهنگی، هنری و آموزشی مربوط به ترک اعتیاد باید به روستاها و مراکز تابعه استان نیز توجه ویژه داشته باشیم.

توجه به روستاهای قم در مباحث آموزشی ترک اعتیاد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علیرضا خلیلی در مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی، هنری، ورزشی و آموزشی خزان تا بهار که پیش از ظهر امروز در سالن شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد با تاکید بر همه‌جانبه بودن فعالیت‌های پیشگیرانه در مسئله اعتیاد اظهار کرد: برنامه‌های جشنواره خزان تا بهار در عرصه‌های گوناگون از اسفندماه سال گذشته آغاز شده و امروز پایان می‌یابد.

وی افزود: برنامه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و آموزشی مربوط به این جشنواره به صورت هم‌زمان با یکدیگر پیش رفته‌اند و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف موجب تأثیرگذاری بیشتر آنها شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در جشنواره خزان تا بهار گفت: تاکنون ده‌ها هزار جلد کتاب آموزشی و فرهنگی در قالب دوره‌های آموزشی به خانواده‌ها و دانش‌آموزان ارائه شده است.

خلیلی از تهیه و توزیع لوح فشرده آموزشی ویژه کودکان در قالب جشنواره خزان تا بهار خبر داد و بیان داشت: از سروده‌ها و اشعار آموزنده در این لوح فشرده به خوبی استفاده شده است.

دبیر جشنواره خزان تا بهار ادامه داد: راهپیمایی ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به صورت تبلیغاتی نیز انجام شده است تا نمادی از آسیب‌های اجتماعی مربوط به کودکان را به نمایش بگذارد.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های متعدد عکس و پوستر با موضوع عفاف و حجاب و آسیب‌های اجتماعی افزود: برگزاری این نمایشگاه‌ها موجب افزایش تأثیر کلاس‌های آموزشی شده است.

خلیلی خاطر نشان کرد: در بخش هنری نیز 40 نوبت تئاتر خیابانی در بوستان‌ها، مدارس، مراکز آموزشی و خیابان‌های پرتردد شهر برگزار شده و تأثیر بسزایی داشته است.

دبیر جشنواره خزان تا بهار با تاکید بر استفاده از ابزار هنر در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اعتیاد به ویژه درباره کودکان و نوجوانان گفت: تولید و اجرای نمایش‌های صحنه‌ای در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور نشان دادن آسیب‌های خانوادگی اعتیاد و نیز تهیه و تولید سه عنوان فیلم کوتاه با موضوع اعتیاد از دیگر فعالیت‌ها در این زمینه بوده است.

وی با بیان اینکه فراخوان عکس و کاریکاتور با موضوع آسیب‌های مربوط به اعتیاد نیز در اردیبهشت‌ماه سال جاری انجام شده است عنوان داشت: تعدادی از آثار برتر در کتاب ویژه‌ای به چاپ رسیده و در قالب بسته‌های فرهنگی در اختیار خانواده‌ها قرار خواهد گرفت ضمن اینکه از پنج عکاس برتر نیز تجلیل خواهد شد.

خلیلی از برگزاری برنامه‌های آموزشی و خانوادگی در دو منطقه قم خبر داد و افزود: دو هزار نفر از خانواده‌ها و دانش‌آموزان برخی مدارس در این کلاس‌ها شرکت کرده‌اند.

دبیر جشنواره خزان تا بهار ادامه داد: 30 جلسه آموزشی با همکاری معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم در سطح استان برگزار شده است.

وی خاطر نشان کرد: توجه به روستاها و مراکز تابعه استان در دستور کار قرار دارد ضمن اینکه مسابقات فوتبال ویژه مدارس پسرانه و دارت ویژه مدارس دخترانه در مناطق مختلف استان برگزار شده و افراد برتر نیز انتخاب شده‌اند.

خلیلی با بیان اینکه فعالیت‌های اشاره شده گوشه‌ای از برنامه‌های جشنواره خزان تا بهار است گفت: این کار برای نخستین بار در قم صورت گرفته و تبلیغات خوبی نیز در این خصوص انجام شد اما باید توجه داشت که چنانچه همه دستگاه‌ها در این زمینه همکاری گسترده داشته باشند می‌توان به نتایج بهتری دست یافت و الگوهای صحیح را به مردم معرفی کرد.

دبیر جشنواره خزان تا بهار ادامه داد: تلاش مضاعف دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی و نیز کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی استان قم از جمله دلایل مهم جلودار بودن استان در برگزاری این جشنواره بوده است.

وی با تاکید بر حضور همه آحاد جامعه در خصوص برنامه‌های پیشگیرانه از اعتیاد و آسیب‌های آن گفت: مشارکت بخش خصوصی و بهره‌گیری از توان کارشناسان اجتماعی استان می‌تواند به برنامه‌های آتی جامعه عمل بپوشاند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول