اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی همدان:

1800 هنرمند همدانی بیمه تأمین اجتماعی شده‌اند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: تاکنون یک هزار و 800 هنرمند در سطح استان همدان بیمه تأمین اجتماعی شده‌اند.

1800 هنرمند همدانی بیمه تأمین اجتماعی شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، خسرو بیات بعد از ظهر امروز در دیدار با فرماندار نهاوند اظهار داشت: بیمه هنرمندان یکی از دغدغه‌های مورد نظر مسئولان فرهنگی در کشور است که در این رابطه توانسته‌ایم یک هزار و 800 نفر از افراد واجد شرایط فعال در حوزه فرهنگ و هنر را بیمه کنیم که 120 نفر از آنها از شهرستان نهاوند هستند.

وی توجه به ایجاد و توسعه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را عامل اشاعه فرهنگ ناب اسلامی در جامعه خواند و ادامه داد: تاکنون 400 کانون فرهنگی و هنری در استان ایجاد شده که باید تا سال آینده به یک هزار کانون افزایش یابد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از تخصیص اعتبار مناسب برای ایجاد و توسعه کانون‌های فرهنگی و هنری در استان خبر داد و ابراز داشت: توسط وزارت فرهنگ و ارشاد به ازای هر کانون 650 هزار تومان سالانه هزینه اختصاص پیدا می‌کند که این اعتبار در سطح استان نیز بنا به نوع فعالیت کانون‌های فعال، افزایش می‌یابد.

وی گفت: در استان روستاهایی که جمعیت بالای 500 نفر دارند واجد شرایط برای احداث کانون‌های فرهنگی و هنری هستند هرچند که این قانون در کشور برای روستاهای بالای یک هزار نفر را شامل می‌شود.

فرماندار نهاوند نیز از فعالیت 40 کانون فرهنگی و هنری مساجد در شهرستان خبر داد و ابراز داشت: این تعداد باید به 100 کانون افزایش یابد.

اسماعیل زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه بیشترین تعداد مؤسسات قرآنی استان بعد از شهرستان همدان در نهاوند قرار دارد، ادامه داد: این شهرستان با ایجاد هشت مؤسسه فعال قرآنی بیش از 500 قرآن‌آموز را زیر پوشش خود دارد.

وی خواستار ایجاد کرسی‌های قرائت قرآن در سطح مساجد شد و ابراز داشت: باید به شیوه‌ای عمل کنیم تا در هر مسجد افرادی که مایل هستند ساعاتی از روز و وقت خود را با قرآن سپری کنند.

فرماندار نهاوند خواستار توجه به اتمام پروژه‌های عمرانی اداره ارشاد نهاوند به ویژه در بخش‌های گیان و برزول شد و ابراز داشت: کتابخانه‌های این شهرها با پیشرفت مناسبی در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسند زیرا همه کارهای این پروژه‌ها تمام شده و تلاش مضاعف پیمانکار برای اتمام آن را می‌طلبد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول