اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان:

هنرمندان نخبه تحت شمول بنیاد نخبگان قرار می‌گیرند

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان از تصویب آیین‌نامه شناسایی برگزیدگان هنری خبر داد و گفت: این افراد پس از شناسایی تحت شمول و حمایت‌های بنیاد نخبگان قرار می‌گیرند.

هنرمندان نخبه تحت شمول بنیاد نخبگان قرار می‌گیرند

رحمت‌الله میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: بر اساس این آیین‌نامه هنرمندان از طریق رویدادهای هنری که سالانه در کشور برگزار می‌شود مورد شناسایی قرار گرفته و پس از بررسی پرونده مورد حمایت بنیاد قرار می‌گیرند.

به گفته رئیس دفتر بنیاد نخبگان کردستان، برگزیدگان هنری در گروه‌های هشت‌گانه مندرج در اساسنامه فرهنگستان هنر (هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، هنرهای سینمایی، هنرهای سنتی، هنرهای چند رسانه‌ای، موسیقی، صنایع‌دستی، معماری و شهرسازی) شناسایی خواهند شد.   

میرزایی افزود: در قالب این آیین‌نامه برگزیدگان هنری با عنوان نخبه هنری افرادی را شامل می‌شود که بر اساس ذوق، خلاقیت سرشار و تلاش خود به تشخیص جامعه متعهد هنری به جایگاهی والا و یکتا در بین همگان دست یافته باشند.

وی خاطرنشان کرد: محدوده سنی بالاتر از 35 سال، احوال و آثار او متضمن تخلق به ادب اسلامی، التزام عملی به نظام اسلامی و آیین ملی می‌باشد، حائزان درجه یک هنری از شورای ارزشیابی نویسندگان و شاعران کشور، حائزان مهر اصالت یونسکو، برگزیدگان فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران از جمله مهم‌ترین شاخصه‌های نخبه هنری است که تحت حمایت بنیاد نخبگان قرار خواهند گرفت.

رئیس دفتر بنیاد نخبگان کردستان اضافه کرد: افرادی نیز که فعالیت هنری و آثار آنان نشان از آینده درخشان هنری دارد و زمینه تبدیل آنها به افرادی نخبه با تلاش فردی و پشتیبانی مراجع ذیربط وجود دارد، زیرپوشش قرار می‌گیرند.

به گفته میرزایی، از مهم‌ترین شاخصه‌های این افراد تفاوت در آثار با کار عموم در همان رشته هنری و وجود ارزش‌های بدیع هنری در آثار است که بستری برای هدایت آن و تبدیل آن به هنرمندی سرآمد خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بررسی پرونده افراد تحت شمول گروه اول در بنیاد ملی نخبگان آغاز شده است، از آمادگی دفتر بنیاد کردستان برای پاسخگویی به سئوالات مراجعین به شکل حضوری و تلفنی در تمام ساعات اداری در طول هفته خبر داد و گفت: متقاضیان می‌توانند برای کسب آگاهی بیشتر با شرایط و تسهیلات مشمولان این آیین‌نامه با شماره تلفن‌های 2271314 - 2277441 - 2277440 تماس حاصل نمایند و یا به سایت بنیاد کردستان به آدرس WWW.KURDISTAN.BMN.IR مراجعه نمایند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول