اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قم

مدیر جدید حوزه علمیه خواهران استان قزوین معرفی شد

خبرگزاری فارس: مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان قزوین با حضور مسئولانی از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد.

مدیر جدید حوزه علمیه خواهران استان قزوین معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام محمد باریک‌بین مدیر پیشین حوزه علمیه خواهران استان قزوین در این مراسم در سخنانی خدمت در حوزه‌های علمیه را توفیقی الهی دانست و افزود: این مسیر، مسیر خطیری است که بر اساس آن مدعی هستیم که وارثان انبیا هستیم.

وی اضافه کرد: ادعای روحانیت این است که به عنوان وارثان انبیا معارف الهی را تبیین می‌کنند و اگر روحانیون نبودند سرنوشت معارف الهی مشخص نبود.

مدیر پیشین حوزه علمیه خواهران استان قزوین با اشاره به اینکه فعالیت مدیریت حوزه علمیه خواهران در استان قزوین از سال 86 با راه‌اندازی مدیریت منطقه شش حوزه‌های علمیه خواهران آغاز شد افزود: استان قزوین در حال حاضر دارای سه مدرسه علمیه خواهران فعال است که دو تا از آنها در مقطع سطح دو (کارشناسی) و یکی از آنها در مقطع سطح سه (کارشناسی ارشد) فعالیت می‌کنند.

وی افزود: یکی از این مدارس علمیه سطح دو با 104 طلبه در بویین‌زهرا و دیگری با 208 طلبه در شهر قزوین دایر است.

حجت‌الاسلام باریک‌بین راه‌اندازی مقطع سطح سه را از نیازهای استان قزوین برشمرد و اظهار داشت: برای تامین استاد در مقطع سطح دو ناگزیر از راه‌اندازی مقطع سطح سه بودیم، از این‌رو مجوز موقت فعالیت مدرسه علمیه در سطح سه اخذ شد و این مدرسه علمیه در دو رشته فقه و اصول و تفسیر و علوم قرآنی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در این مدرسه علمیه 24 طلبه به صورت حضوری و 45 طلبه به صورت غیرحضوری مشغول به فعالیت هستند.

مدیر پیشین حوزه علمیه خواهران استان قزوین با بیان اینکه در حال حاضر دو مدرسه علمیه در استان قزوین در حال احداث هستند افزود: یکی از این مدارس علمیه در تاکستان و دیگری در شهرک کوثر قرار دارد.

وی اضافه کرد: در شهرهای آبیک و الوند نیز ائمه جمعه در حال پیگیری اخذ مصوبه شورای گسترش حوزه‌های علمیه برای راه‌اندازی حوزه علمیه خواهران هستند.

حجت‌الاسلام باریک‌بین با اشاره به راه‌اندازی شورای علمی پژوهشی استان قزوین و فعالیت دو هسته پژوهشی در مدارس علمیه این استان، اظهار امیدواری کرد در آینده فعالیت‌های آموزشی تعمیق یابد و طلاب رشد بیشتری در این عرصه داشته باشند.

همچنین حجت‌الاسلام رضا کاظم‌لو مدیر جدید حوزه علمیه خواهران استان قزوین در سخنانی اولویت کاری خود در استان قزوین را تقویت بنیه آموزشی طلاب ذکر کرد و گفت: طلاب در مجموعه‌ای از دروس باید تقویت شوند.

وی با بیان اینکه در تبلیغ دین اگر نیازهای منطقه را بشناسیم موفق خواهیم بود، یکی از نیازهای طلاب استان قزوین را فعالیت قوی‌تر در نظام آموزشی ذکر کرد و گفت: یک طلبه فارغ‌التحصیل باید نیازهای تبلیغی جامعه را برآورده کند، برای این منظور باید متون آموزشی مناسبی در اختیار داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین نیاز بشر را چهار امر خداشناسی، خودشناسی، وظیفه‌شناسی و آفت‌شناسی دانست.

در این مراسم همچنین آیت‌الله باریک‌بین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در سخنان کوتاهی با اشاره به ورع و تفاوت آن با تقوا گفت: در رعایت تقوا از آن چه حرام است اجتناب می‌شود، اما در ورع شبهات و برخی مباهات نیز ترک می‌شوند.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول