اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه عنوان کرد

پیگیری سیاست‌های کلان حوزه‌های علمیه خواهران در شورای عالی

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه از پیگیری سیاست‌های کلان حوزه‌های علمیه خواهران در این شورا خبر داد.

پیگیری سیاست‌های کلان حوزه‌های علمیه خواهران در شورای عالی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام سیدعبد‌الفتاح نواب در نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران که در دبیرخانه شورای عالی حوزه‌ در قم برگزار شد اظهار کرد: مسئله حوزه‌های علمیه خواهران در کل کشور و در قم نیاز به بررسی‌هایی داشت که تشکیل این شورا می‌تواند گام‌ ارزشمندی در این راستا باشد.

وی درباره نحوه تشکیل شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران گفت: مقام معظم رهبری گزارشی درباره حوزه‌های خواهران کشور خواسته بودند که گزارش تهیه شد و در آن راهکارهایی ارائه شده بود که نخستین راه، روش فعلی در حوزه‌های علمیه خواهران است و اینکه جامعة‌الزهرا(س) به صورت هیئت‌امنایی اداره شود و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران نیز زیر نظر شورای عالی باشد.

رئیس دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: پیشنهاد دیگر در این عرصه‌ این بود که جامعة‌الزهرا(س) به صورت مرکز آموزش عالی باشد و تنها دروس سطح 3 و 4 حوزه‌ را ارائه کرده و زیر نظر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران باشد؛ راهکار بعدی اینکه جامعة‌الزهرا (س) به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران وصل شود و زیر نظر شورای عالی باشد.

وی خاطر نشان کرد: راهکار دیگری که ارائه شد این بود که مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعة‌الزهرا(س) زیر نظر شورای سیاستگذاری سازماندهی شود؛ شورای عالی این مسئله را بررسی کرد و تشکیل شورای برنامه‌ریزی را به دفتر مقام معظم رهبری پیشنهاد داد که در آن، برنامه‌ریزی‌ها زیر نظر این شورا باشد و سیاستگذاری‌ها نیز زیر نظر شورای عالی حوزه‌های علمیه انجام شود.

حجت‌الاسلام نواب با اشاره به اینکه نظر مقام معظم رهبری بر تشکیل شورای سیاستگذاری بود ادامه داد: بر این اساس تصمیم‌ گرفته شد که سیاست‌های کلان در شورای عالی دنبال شود و شورای سیاستگذاری، سیاستگذاری‌های نزدیک به اجرا را انجام دهد؛ همچنین بنا شد شورای عالی حوزه‌های علمیه اعضای این شورا را معرفی و بعد از تأیید رهبر انقلاب، احکام آنان به امضای دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه برسد.

وی با اشاره به وظایف شورای عالی حوزه‌های علمیه در این راستا گفت: تدوین سیاست‌های کلان و راهبردی، تعیین و معرفی اعضای شورای سیاستگذاری، صدور احکام اعضای شورای سیاستگذاری، تأیید اساسنامه شورای سیاستگذاری، تأیید مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، نظارت کلی بر روند امور در راستای سیاست‌های کلان و حمایت و پشتیبانی‌های لازم بر عهده شورای عالی حوزه‌های علمیه قرار داده شده است.

انتهای پیام/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول