اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی شادگان:

حمایت از خانواده‌های دارای 3 معلول اولویت این اداره است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی شادگان گفت: حمایت از خانواده‌های دارای 3 معلول به بالا در اولویت کار اداره بهزیستی این شهرستان است.

حمایت از خانواده‌های دارای 3 معلول اولویت این اداره است

جمشید معین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: در حال حاضر خانواده‌هایی با داشتن سه معلول به بالا به دلیل ازدواج‌های فامیلی و قومی در این شهرستان بسیار زیاد است و این موضوع نگرانی مسئولان را صدچندان می‌کند.

وی افزود: این شهرستان به لحاظ برخورداری از تعصبات قومی، به ازدواج‌های فامیلی بدون انجام آزمایش‌های ژنتیکی تن داده و همین امر به ایجاد مشکلات جسمانی برای فرزندان آنها منجر می‌شود که البته این اداره در خصوص این معضل برنامه‌های تبلیغی و آگاه‌سازی مطلوبی را در دستور کار قرار داده است.

رئیس اداره بهزیستی شادگان خاطرنشان کرد: اداره بهزیستی شهرستان با در اولویت قرار دادن حمایت از خانواده‌های دارای سه معلول به بالا در شهرستان، زوج‌های جوان را علاوه بر انجام آزمایش‌های اولیه ازدواج، تشویق به انجام آزمایش‌های ژنتیکی و ثانویه می‌کند.

وی ادامه داد: در این راستا از شهروندان می‌خواهیم با تعامل مطلوب خود، فرزندان در شرف ازدواج خود را برای اینگونه آزمایش‌ها که مطمئناً رابطه مستقیم با سلامتی فرزندانشان دارد را انجام دهند و در صورت مشاهده موارد مشکوک در نتیجه آزمایش آنها را از آن تصمیم منصرف کنند.

معین با بیان اینکه به دنیا آوردن فرزندی با نقض عضوی و جسمی می‌تواند زندگی زناشویی آنها را به خطر بیاندازند، گفت: آن دسته از خانواده‌هایی که به دلیل عدم انجام آزمایش‌هایی خاص، فرزند معلول به دنیا آورده‌اند، با مشکل در زندگی رو به رو شده و در بسیاری از مواقع کار آنها به جدایی کشیده شده است.

وی با بیان 70 درصد معلولان زیرپوشش بهزیستی این شهرستان روستایی هستند، گفت: در حال حاضر این اداره 3 هزار و 886 را زیرپوشش قرار داده و 72 خانوار سه معلول به بالا را در اولویت برنامه‌های حمایتی خود قرار داده است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول