اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هفته آینده

پروژه پنل‏های خورشیدی در زنجان کلنگ‏زنی می‏‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: در هفته آینده پروژه پنل‏های خورشیدی با مشارکت سرمایه‏‌گذارانی از کشورهای ایتالیا و ترکیه در استان زنجان کلنگ‏زنی می‏‌شود.

پروژه پنل‏های خورشیدی در زنجان کلنگ‏زنی می‏‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‏‌نژاد ظهر امروز در همایش تجلیل از صنعتگران و معدن‏کاران برتر استان زنجان در شرکت پارس سوئیچ اظهار داشت: مسائل موجود در سطح کشور به ویژه در زمینه اقتصاد از فعل و انفعالات محیط بین‏‌المللی و داخلی تاثیر می‏‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه سال 90 سال سختی برای استان زنجان بود، خاطر نشان کرد: اما در همین سال میزان صادرات استان با 130 درصد رشد از 280 میلیون دلار سال 89 به 652 میلیون دلار افزایش پیدا کرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه رشد استان زنجان در زمینه صادرات به معنی استفاده از فرصت‏ها و تبدیل تهدیدها به فرصت است، اضافه کرد: در رسیدن به اهداف و برنامه‎‏ها باید زمان‏شناسی و فرصت‏ شناسی خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه هدفگذاری استان زنجان در زمینه صادرات در سال جاری یک میلیارد دلار است، ادامه داد: این هدفگذاری به معنی پویایی در حرکت و اقدامات همه بخش‏های تولیدی استان زنجان است.

رئوفی‏‌نژاد با بیان اینکه رتبه استان زنجان در سال گذشته در زمینه صادرات رتبه 10 کشوری بود، تصریح کرد: در حال حاضر استان نسبت به بسیاری از استان‏های بزرگ در عرصه صادرات پیشگام است و همه بخش‏های تولیدی آن یک حرکت پویا دارند.

وی با بیان اینکه استان زنجان دومین استانی است در سطح کشور که نرخ بیکاری در آن پایین است، یادآور شد: نرخ بیکاری در استان 8.4 درصد برآورد شده است.

استاندار زنجان بستر سازی و مهیا کردن فضای ارتقا کسب و کار در استان زنجان را از جمله عامل کاهش نرخ بیکاری در استان دانست و افزود: استان زنجان سریع‏ترین و کوتاه‏ترین مسیر سرمایه‏‌گذاری را در کشور دارد.

وی به کلنگ‏زنی پروژه پنل‏های خورشیدی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: این پروژه با مشارکت سرمایه‏‌گذارانی از ایتالیا و ترکیه در زنجان احداث می‌شود که برای یک هزار و 500 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

رئوفی‏‌نژاد اظهار داشت: میزان سرمایه‏‌گذاری در پروژه پنل‏های خورشیدی 900 میلیارد تومان است که این واحد در یک زمین 100 هکتاری احداث می‌شود.

وی همچنین به کلنگ‏زنی پروژه تولید مقوای دو جداره از بازیافت در هفته آینده اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه نیز برای 350 نفر فرصت شغلی ایجاد می‏کند.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه حرکت‏ها و گام‏ها بسیار خوبی  در زمینه صنعت پیش رو داریم، تصریح کرد: بیش از 606 میلیارد تومان اعتبار در اختیار استان قرار می‏گیرد.

وی با اشاره به اینکه 169 میلییارد تومان به توسعه طرح‏های کشاورزی اختصاص پیدا کرده است، یادآور شد: در بخش کشاورزی در سطح کشور انقلاب بزرگی رخ داده است.

رئوفی‏‌نژاد با بیان اینکه 261 میلیارد تومان نیز به بخش صنعت و معدن اختصاص یافته است، ادامه داد: مانده تسهیلات تعهد بانک‏ها از سال 84 تا 89 نیز حدود 170 میلیارد ریال است که امسال برای اجرای طرح‏ها اختصاص پیدا می‏کند.

وی اظهار داشت: اعتبارات مذکور غیر از سهم نهادهای حمایتی چون کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و ... در بخش اشتغال است که در قانون بودجه نیز تاکید شده است.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات جدی در استان زنجان سیستم بسته بانکی و اعمال سلیقه در آن است، سال 91 را یک سال پر کار و با انگیزه پیش‏‌بینی کرد.

وی با بیان اینکه نامگذاری سال جاری با عنوان تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری یک شعار کاملا استراتژی است، تصریح کرد: استقلال و اقتصاد ما در تحقق این شعار مهم است.

رئوفی‏نژاد با تاکید بر اینکه تحقق شعار سال یک پاسخ دندان شکن به استکبار و صهیونیست است، اضافه کرد: برای تحقق این شعار مهم برنامه‏‌ریزی کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: از اختیارات خود برای رفع مشکلات در استان زنجان استفاده می‏کنم.

انتهای پیام/ی10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول