اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد استان یزد:

کار فرهنگی نیازبه عزم ملی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه کار فرهنگی کار یک اداره، یک شخص یا یک گروه نیست گفت: کار فرهنگی نیازمند عزم ملی است.

کار فرهنگی نیازبه عزم ملی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، بهرام عبدالحسینی عصر امروز در جشن ویژه هنرمندان ابرکوه اظهار داشت: ابرکوه از قدیم سرآمد شهرهای ایران بوده و به همین دلیل توجه ویژه‌ای به این شهرستان داریم.

وی افزود: این شهرستان در بحث شعر و شاعری همچنین آواها و نواها حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و به همین دلیل جشنواره منطقه‌ای آواها و نواها را در این شهرستان برگزار می‌کنیم.

عبدالحسینی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته است، توازن را در استان برقرار کنیم و در این راستا شهرستان‌ها را مدنظر قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه مسائل و مشکلات فرهنگی دغدغه رهبری است، افزود: همه عوامل اجرایی و هنرمندان باید برای شکوفایی فرهنگ و هنر کشور دست به کار شوند و کار فرهنگی کار یک اداره، یک شخص و یک گروه نیست و عزم ملی می‌خواهد.

عبدالحسینی با اشاره به فعالیت‌های بسیج هنرمندان در این زمینه گفت: خوشحالیم که بسیج در این مقوله وارد شده است و همانطور که قبلأ نیز گفته‌ام تمام امکانات ادارات ما در اختیار آنان قرار دارد.با تمام وجود از فعالان فرهنگی حمایت می‌کنیم و به تنها چیزی که فکر نمی‌کنیم، زده شدن آرم و لوگوی این اداره در فعالیت‌هاست و فقط به اجرای برنامه‌های فرهنگی می‌اندیشیم.

عبدالحسینی با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب اظهار داشت: با وجود حدود 17 هزار کانال ماهواره‌ای و 100 کانال فارسی زبان و در حالی که همه بر ضد ما فعالیت می‌کنند، فعالیت‌های فرهنگی خوبی شده است.

وی ادامه داد: امروز مقتدرانه در تمام زمینه‌ها کار می‌کنیم و درست است که مشکلاتی داریم اما با وجود جوانان دیندار، بسیاری از فعالیت‌ها در حال انجام است.

عبدالحسینی یادآور شد: اگر ابرکوه نسبت به شهرهای بزرگ دچار مشکلات فرهنگی کمتری است، نباید از فعالیت دست برداریم زیرا دشمن در پشت خانه‌های ما سنگر گرفته و منتظر یک غفلت از سوی ما است. به گفته رهبر معظم انقلاب، امروز روز جهاد فرهنگی است و هنرمندان باید با تعهد، اخلاق و تکنیک، کشور را در این جهاد یاری دهند.

عبدالحسینی با تأکید بر ضرورت توجه ویژه به اخلاق گفت: اخلاق برای هنرمندان جاده و مرکب به حساب می‌آید. دوران دفاع مقدس گنجینه‌ای فراموش نشدنی است و هنرمندان باید از آن نهایت استفاده را ببرند.

عبدالحسینی خطاب به هنرمندان افزود: از کسانی که در دوران دفاع مقدس همه دارایی خود را در طبق اخلاص گذاشتند، غافل نشوید و با توجه ویژه و هنرمندانه آن دوران را در قالب‌های هنری به تصویر بکشید و فراموش نکنید که پشت میز نشستن‌های ما و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهیم، تنها به برکت خون شهدا و رشادت رزمندگان اسلام است.

وی در مورد درخواست ایجاد سالن از سوی هنرمندان گفت: با توجه به این که ایجاد مجتمع‌های فرهنگی مصوب دور سوم سفر هیئت دولت در دستور کار قرار گرفته و کلنگ آن امسال در چند شهرستان به زمین می‌خورد، امیدواریم ابرکوه نیز در این برنامه قرار گیرد.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول