اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قم:

قم شهری با امکانات شهرستانی و خدمت‌رسانی فراملی است

خبرگزاری فارس: فرماندار قم گفت: امکانات موجود در قم در حد یک شهرستان است اما خدمات ارائه شده در سطح ملی و فراملی است.

قم شهری با امکانات شهرستانی و خدمت‌رسانی فراملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی اعیاد شعبانیه، عبدالسعید حقیقی‌مقدم با اشاره به ورود زائران مسجد مقدس جمکران از شب چهارشنبه به قم اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن نیمه شعبان در روز پنجشنبه و تعطیل بودن جمعه، ورود مسافران به قم کماکان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: گرمای بیش از حد هوا در روز گذشته موجب شد که ورود مسافران به ساعات پایانی روز و حضور آنها در مسجد منتهی به ساعات پایانی شب شود به همین دلیل ظرفیت پارکینگ‌های اطراف مسجد جمکران در نیمه‌های شب گذشته تکمیل شد.

فرماندار قم با بیان اینکه بررسی‌های صورت گرفته تا ساعات ابتدایی امروز نشان‌دهنده فضای عمومی بسیار خوب و روان نسبت به گذشته بوده است گفت: مدیریت بهتر مجموعه اقدامات به ویژه در بحث ترافیک در سال جاری محسوس بوده است به خصوص حضور نیروهای انتظامی و بسیج موجب شد که نسبت به گذشته شاهد ترافیک روان‌تری باشیم.

وی با اشاره به توزیع ارزاق عمومی و نیازهای زائران ابراز کرد: تا این لحظه هیچ مورد نگران‌کننده‌ای مشاهده نشده است.

حقیقی‌مقدم ادامه داد: روز گذشته 100 تن مرغ در بازار تزریق شده و در زمینه تامین نان، آب، یخ بهداشتی و سایر نیازهای غذایی همچنان جوابگوی زائران هستیم.

فرماندار قم با تاکید بر نظارت بهداشتی بر مراکز خصوصی تهیه و توزیع غذا و محل‌های پخت و پز در هیئت‌های مذهبی گفت: اقدامات گسترده‌ای در این خصوص صورت گرفته و مشکلی از این بابت در قم وجود ندارد.

وی افزود: در حوزه خدمات امداد و نجات، اورژانس و بهداشت و درمان نیز نیز شاهد حضور اکیپ‌های اورژانس و آتش‌نشانی کشوری در قم هستیم و همکاری گسترده‌ای میان آنها با دستگاه‌های استانی صورت گرفت.

حقیقی‌مقدم با اشاره به برپایی بیمارستان سیار قم اظهار کرد: ظرفیت این بیمارستان نسبت به سال‌ گذشته دو برابر افزایش یافته است به طوری که طی بازدید نیمه شب گذشته، شاهد پاسخگویی خوب کادر درمانی تخصصی این مرکز بودیم.

فرماندار قم ادامه داد: با فعالیت گسترده این بیمارستان، نیازی برای اعزام بیماران به خارج از محوطه جمکران احساس نشد و این یک اتفاق مهم در خصوص خدمات‌رسانی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام خدمات این بیمارستان به صورت رایگان در اختیار زائران قرار می‌گیرد گفت: داروهای تجویز شده نیز بدون دریافت هیچ‌گونه هزینه‌ای در دسترس مردم قرار می‌گیرد.

حقیقی‌مقدم خاطر نشان کرد: حق مردم و زائران بیش از خدمات ارائه شده است اما باید توجه داشت که همه امکانات استان در ستاد تسهیلات شعبانیه به کار گرفته شده و همه مدیران در بخش‌های مختلف به فعالیت مشغول بوده‌اند.

فرماندار قم با بیان اینکه قم شهری با ابعاد شهرستانی و خدمات‌رسانی در حد ملی و فراملی است عنوان داشت: ازدحام‌های این‌چنینی در شهرهای دیگر موجب بروز مشکلاتی می‌شود اما حضور میلیونی مردم در حرم مطهر و مسجد جمکران در مقایسه با مراسم ملی چون سالروز ارتحال امام خمینی(ره) نشان‌دهنده فعالیت گسترده دستگاه‌های مختلف قم است.

وی افزود: امکانات موجود در قم با توجه به مدیریت میدانی خوب، سبب ارائه خدمات شایسته به زائران می‌شود و امیدواریم مردم نیز از اقدامات صورت گرفته رضایت داشته باشند هر چند آب و هوای قم و گرمای موجود نیز موجب خستگی زائران می‌شود.

انتهای پیام/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول