اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران:

عمل جراحی به روش ارتوپدی هزینه‌بر است

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: عمل جراحی به روش ارتوپدی بسیار هزینه‌بر است.

عمل جراحی به روش ارتوپدی هزینه‌بر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، غلامعلی عکاثه ظهر امروز در نخستین همایش ملی اختلالات عصبی، عضلانی و اسکلتی که در دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری این همایش‌ها از جمله کار نو و تاثیرگذار در جامعه پزشکی است که می‌تواند در همه حوزه‌ها تاثیر مثبت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه عمل جراحی به روش ارتوپدی بسیار هزینه‌بر است، گفت: عمل جراحی به روش ارتوپدی نیاز به وسایل و تکنولوژی خاصی است که بسیار هزینه‌بر بوده لذا حضور به موقع بیمار برای درمان و رعایت آداب فرهنگی نیاز به عمل جراحی را تا 90 درصد کاهش می‌دهد.

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران عدم تحرک و نداشتن تناسب‌اندام مناسب از سوی افراد را عامل اصلی بیماری‌های مختلف دانست و افزود: ضمن اینکه پیاده‌روی دو ساعته در روز برای بدن امری ضروری است نقش آفتاب در تامین ویتامین D بدن می‌تواند در پیشگیری از بیماری‌های عصبی، عضلانی و اسکلتی تاثیر مثبت داشته باشد.

عکاثه تغذیه مناسب را عامل پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها برشمرد و افزود: متاسفانه استفاده از فست‌فود و غذای آماده از معضلات جوامع بشری بوده که به علت فعالیت زیاد و فرصت کم استفاده از آن روز به روز بیشتر می‌شود این در حالی است که برای سلامتی و پیشگیری از بیماری‌ها باید غذای کافی و سالم در کنار میوه‌جات و لبنیات به خصوص در خانم‌ها استفاده شود.

وی به مشکلات بخش ارتوپد اشاره کرد و بیان داشت: مشکلات بخش ارتوپد نشأت گرفته از حوادث مختلفی از جمله در حوزه رانندگی، وضعیت جاده‌ها و نیز به فرهنگ بد رانندگی، تسریع در رساندن مصدومین به بیمارستان که ملزم داشتن آمبولانس و هلیکوپتر امداد است و نیز همچنین داشتن مراکز مناسب برای درمان است تا بتوانیم از حجم کاری در این حوزه بکاهیم.

انتهای ‌پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول