اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد:

عشایر وام خوداشتغالی 30 میلیون تومانی دریافت می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای حمایت از روستائیان و ایجاد مشاغل در روستاها وام‌های 30 میلیون تومانی را جهت سرمایه‌گذاری با سود هفت درصد به عشایر و روستائیان پرداخت می‌کنیم.

عشایر وام خوداشتغالی 30 میلیون تومانی دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، اردلان زینل‌زاده در جمع کارآفرینان این شهر به وظایف اداره کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: اداره تعاون و رفاه اجتماعی به منظور تسهیل در خدمات‌دهی به کارگران و کارفرمایان و رسیدگی به موضوعات مربوطه در سال 83 به عنوان یک وزارتخانه معرفی شده است.

این مسئول در ادامه به مأموریت‌های این نهاد اجتماعی اشاره کرد و افزود: اشتغال‌زایی و ساماندهی بیکاران از جمله موارد مهمی است که باید به آن‌ها رسیدگی و در جهت ساماندهی آنان گام مؤثری برداشته شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساماندهی مشاغل خانگی یکی از صدها طرحی است که در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال راه‌اندازی بوده و در این زمینه در شهرستان کهگیلویه نیز اقدامات مهمی انجام گرفته است.

زینل‌زاده تصریح کرد: در زمینه ساماندهی مشاغل خانگی تاکنون 3 هزار و 830 مورد وام مشاغل خانگی در شهرستان کهگیلویه و چرام پرداخت شده و در حال بازدهی می‌باشند.

وی با بیان این‌که دولت متولی ایجاد اشتغال نیست، ابراز داشت: دولت تنها با پشتیبانی و حمایت از سرمایه‌گذاران به ایجاد مشاغل مختلف در جامعه کمک می‌کند و موفقیت در این زمینه در گرو تلاش و کوشش خود سرمایه‌گذاران بوده که با توسعه شغل می‌توان مشکل بیکاری را در جامعه به حد قابل توجهی سامان داد.

مدیرکل تعاون و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد به مشکلات وام‌های پرداختی اشاره کرد و گفت: از جمله مشکلات وام‌های خوداشتغالی بحث ضامنین است که وام‌گیرنده را با مشکل روبه‌رو ساخته است.

این مسئول با بیان این‌که در سال جاری اعتبارات خوبی به لحاظ کمی و کیفی به استان داده شده، یادآور شد: قریب به 120 نوع فعالیت در زمینه کشاورزی شناسایی شده که متناسب با اقصی نقاط استان راه‌اندازی شده‌اند.

زینل‌زاده افزود: وام‌هایی که برای خود اشتغالی پرداخت می‌شود با سود هفت درصد بوده و کمک فراوانی به رفع بیکاری در جامعه کرده است.

وی متذکر شد: برای حمایت از روستائیان و ایجاد مشاغل در روستاها وام‌های 30 میلیون تومانی را جهت سرمایه‌گذاری با سود هفت درصد به عشایر و روستائیان پرداخت می‌کنیم.

مدیرکل تعاون و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد اذعان داشت: این وام‌ها کمتر و بیشتر از 30 میلیون تومان هم می‌تواند باشد که متناسب با فعالیت پرداخت شده و بعد از چهار سال قسط‌بندی و پرداخت اقساط آن‌ها شروع می‌شود.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول