اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف برطرف کردن مشکلات جامعه عشایری

نخستین جلسه شورای عشایر بویراحمد برگزار شد

خبرگزاری فارس: با هدف برطرف کردن مشکلات عشایری، نخستین جلسه شورای عشایر بویراحمد برگزار شد.

نخستین جلسه شورای عشایر بویراحمد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، فرماندار بویراحمد نخستین جلسه شورای عشایری این شهرستان را به عنوان جلسه تبیین آیین‌نامه این شورا در راستای سامان‌دهی، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی جهت رسیدگی به وضع جامعه عشایر کوچ‌نشین دانست و گفت: آیین‌نامه این شورا در راستای سامان‌دهی امور عشایر در 18 ماده و در ابعاد مختلف ابلاغ شده است.

وی ضمن برشمردن ارزش‌ها و جایگاه عشایر در جمهوری اسلامی، هدف از تشکیل این شورا را شتاب بخشیدن به خدمت‌رسانی بهینه و افزایش رفاه در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی و آموزشی به این قشر دانست.

محمد الفونه عنوان کرد: وظیفه تمام اعضای این شورا پی‌گیری مسائل و مشکلات و خدمت‌رسانی بهتر به این قشر زحمت‌کش است.

فرماندار بویراحمد افزود: طرح اسکان عشایر در صورتی موفقیت‌آمیز خواهد بود که با برنامه‌ریزی اصولی و همه‌جانبه‌نگر صورت گیرد.

وی تأکید کرد: در برنامه‌ریزی و تخصیص اعتبارات شهرستانی در بخش‌های مختلف بهداشت، راه و آب بخشی از اعتبارات به عشایر اختصاص داده می‌شود.

در ادامه معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار بویراحمد بر سامان‌دهی عشایر بر مبنای سه اصل ساختار اجتماعی، قبیله‌ای و شیوه زندگی مبتنی بر دامداری و همچنین اصل کوچ عشایر اشاره کرد و گفت: باید سامان‌دهی و پالایش آمار عشایری در اولویت نخست قرار گیرد تا بتوان بر اساس آمار دقیق و درست به تدوین و تنظیم تقویم کوچ پرداخت.

هجیر جلال‌فرد ایجاد اشتغال پایدار را از وظایف مهم شورای عشایر دانست و گفت: این مهم با شناسایی اراضی و مراتع و واگذاری طرح‌های مرتع‌داری و تولیدی تحقق پیدا می‌کند.

وی تأمین تسهیلات بانکی برای بهره‌برداری از زراعت و باغات و استفاده صحیح از فرآورده‌های دامی را مهم ارزیابی کرد و افزود: این امر مهم بخش دیگری از مشکلات جامعه عشایری شهرستان بویراحمد را برطرف می‌کند.

در این جلسه مقرر شد اداره امور عشایر این شهرستان نسبت به شناسایی مشکلات، تنگناها، نیازها و ارائه راهکارها در شورای عشایر این شهرستان اقدام کند.

همچنین مصوب شد اداره راه و شهرسازی شهرستان بویراحمد پی‌گیری لازم جهت تأمین اعتبار جاده دسترسی روستای مداب و بید سردره را اعمال کند.

اداره برق بویراحمد اقدامات لازم را نسبت به تأمین برق منطقه عشایری مداب و بید سردره انجام دهد.

همچنین مقرر شد اداره امور عشایر این شهرستان در بحث اسکان عشایر هماهنگی لازم را با بنیاد مسکن این شهرستان داشته باشد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول