اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر همدان:

67 درصد عشایر همدان زیر پوشش بیمه اجتماعی هستند

خبرگزاری فارس: سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر همدان گفت: بیش از 67 درصد از عشایر زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان همدان قرار دارند.

67 درصد عشایر همدان زیر پوشش بیمه اجتماعی هستند

یوسف باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: شرایط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر با توجه به نوع کار روستائیان بسیار ساده و آسان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه سکونت دائم در روستاها نخسیتن شرط عضویت در صندوق بیمه محسوب می‌شود، در ادامه گفت: آقایان زیر 55 سال و خانم‌های زیر 50 سال نیز می‌توانند با مراجعه به دفاتر بیمه و عقد قرارداد و پرداخت مبلغ حق بیمه زیر پوشش بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر قرار می‌گیرند.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر همدان با اشاره به اینکه استان همدان دارای 72 دهستان است، تصریح کرد: 88 کارگزاری و دفتر بیمه در دهستان‌های استان بازگشایی شده و در بعضی مناطق با توجه به وسعت دهستان تعداد کارگزاری‌ها به دو تا سه مورد نیز می‌رسد.

وی ابراز داشت: تنها تفاوتی که صندوق بیمه اجتماعی با دیگر سازمان‌ها دارد در بحث درمان است که این مقوله به عهده اداره کل خدمات درمانی واگذار شده و به صورت رایگان به روستائیان خدمات ارائه می‌کند.

باقری با اشاره به حق بیمه پرداختی عنوان کرد: جامعه هدف ما که روستائیان سختکوش را شامل‌ می‌شود حق بیمه‌ها به صورت سالانه دریافت می‌شود تا آنها مجبور به مراجعه مکرر به صندوق نباشند.

وی در ادامه سخنانش اضافه کرد: از کارهای شاخصی که توسط صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر صورت گرفته تعریف حق‌‌ بیمه‌ها در هشت سطح است تا اگر کسی توان مالی پرداخت حق بیمه‌ای را نداشت از این فرصت محروم نشود بلکه حق بیمه پایین‌تر را انتخاب کند.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر همدان گفت: حق بیمه‌ها از 81 هزار تومان برای یک سال شروع می‌شود و تا 198 هزار تومان ادامه دارد و دو برابر آن را نیز دولت تعهد کرده و به صندوق پرداخت می‌کند و مردم می‌توانند با خود اظهاری که توانایی پرداخت چه سطحی را دارند حق بیمه پرداخت کنند و زیر پوشش بیمه قرار گیرند و از مزایای آن استفاده کنند.

وی یادآور شد: تاکنون در سطح استان 36 درصد از جمعیت مشمول زیر پوشش قرار گرفته‌اند که از نظر رتبه کشوری در رده یازدهم قرار داریم و جزو استان‌های خوب کشور در این زمینه هستیم.

باقری در ادامه سخنانش عنوان کرد: با همکاری امور عشایری استان و راه‌اندازی دفتر بیمه در آنجا این امکان را فراهم کرده‌ایم تا با مراجعه عشایر به این سازمان آنها بتواند خود را زیر پوشش بیمه قرار دهند.

وی ادامه داد: از جمله اقداماتی که در رابطه با عشایری کوچنده انجام داده‌ایم این است که همکاران ما با مراجعه حضوری به مناطق جنوب و محل ییلاق و قشلاق عشایر که سالی یکی دو بار صورت می‌گیرد اقدام به بیمه عشایران می‌کنند.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان همدان اضافه کرد: در بحث پوشش عشایر، ما توانسته‌ایم بیش از 67 درصد از عشایر را زیر پوشش بیمه قرار دهیم.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: جمعیت روستایی و عشایر همدان 171 هزار خانوار است که از این تعداد 104 هزار و 899 خانوار مشمول صندوق بیمه تأمین اجتماعی روستائیان و عشایر هستند و تاکنون بیش از 38 هزار خانوار زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول