اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر ارشاد:

جهانیان تشنه فرهنگ ناب ایران اسلامی هستند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جهانیان تشنه فرهنگ ناب ایرانی اسلامی هستند و در این میان نیز کردستان به عنوان تجلی این فرهنگ غنی همواره در اولویت قرار دارد.

جهانیان تشنه فرهنگ ناب ایران اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن دری‌اخوی ظهر امروز در آیین افتتاح پنجمین نمایشگاه بزرگ کتاب کردستان در سنندج، با تأکید بر حمایت از خلق آثار برجسته ادبی و نشر هرچه بیشتر فرهنگ غنی اقوام مختلف کشور، گفت: جهانیان تشنه فرهنگ ناب ایرانی اسلامی هستند و باید در این خصوص برنامه‌ریزی کنیم.

وی افزود: به منظور تسهیل در دسترسی عموم مردم به تازه‌های نشر در استان‌های مختلف کشور و تمرکز‌زدایی در این حوزه هرساله نمایشگاه‌های کتاب در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود.

دری تصریح کرد: نمایشگاه بزرگ کتاب استان کردستان نخستین نمایشگاه استانی کشور در سال 91 است و بیش از 220 ناشر برتر کشوری در این نمایشگاه در قالب 170 غرفه 27 هزار عنوان کتاب را به نمایش گذاشته‌اند.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: تا پایان سال‌جاری در 32 استان کشور 32 نمایشگاه کتاب برپا خواهد شد و امید است با ارائه کتاب‌های متنوع در حوزه‌های مختلف و پاسخگویی به نیاز مخاطبان گام‌های مؤثری برای نشر هرچه بیشتر فرهنگ کتابخوانی در کشور برداشته شود.

دری خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه‌های کتاب و رویدادهای این چنینی نقش مهمی در اعتلای فرهنگ بومی و هویت دینی در ایران اسلامی داشته و باید از این مهم به نحو احسن بهره گرفته شود.

وی افزود: تأثیرات فرهنگ و تمدن غنی ایران اسلامی بر ادبا و علمای کشورهای مختلف دنیا و تأثیرپذیری فرهنگ غرب و شرق از تمدن والای ایران اسلامی و هویت دینی و غنای فرهنگی مردم مسلمان ایران تا جایی است که هم‌اکنون به عینه می‌توان اثرات فرهنگ ایرانی اسلامی را بر آثار مشهورترین ادبا، شعرا و علمای غرب و شرق مشاهده کرد.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد تصریح کرد: جهانیان تشنه فرهنگ ناب ایرانی اسلامی هستند و در این میان نیز کردستان به عنوان تجلی این فرهنگ غنی همواره در اولویت بوده و نگاه ویژه‌ای برای تعالی حوزه فرهنگ کردستان داریم.

دری افزود: کردستان مهد فرزانگان و سرای نویسندگان و ادبای والا‌مقامی است که برای تعالی و عزت ایرانیان خدمات ارزنده‌ای انجام داده‌اند و به‌حق فرهنگی بودن شایسته نام این استان است.

وی تأکید کرد که برای تعالی حوزه فرهنگ و ادب کردستان حمایت‌های ویژه‌ای از ادبا و نویسندگان کردستانی به عمل خواهد آمد.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی به عمل آمده در سال‌جاری 100 عنوان کتاب برگزیده کشوری به تیراژهای چند ده‌هزار جلدی خواهند رسید و نوبت چاپ آنان تا 100 رقم خواهد رسید و این برنامه در سنوات آتی نیز تدوام خواهد داشت.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول