اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل دامپزشکی استان بوشهر:

بیش از 700 هزار رأس دام علیه سیاه زخم واکسینه شدند

خبرگزاری فارس: معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: در راستای مقابله با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، 701 هزار و 161 رأس دام در استان واکسینه شدند.

بیش از 700 هزار رأس دام علیه سیاه زخم واکسینه شدند

محمدمهدی سیمرونی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر با بیان اینکه در راستای مقابله با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، 701 هزار و 161 رأس دام در استان واکسینه شدند اظهار داشت: در همین ارتباط 12 هزار و 679 رأس گاو، 686 هزار و 307 رأس گوسفند و بز، 675 رأس تک سمی و یک هزار و 500 نفر شتر علیه بیماری سیاه زخم یا شاربن واکسینه شدند.

معاون اداره کل دامپزشکی استان بوشهر تصریح کرد: در بسیاری از جوامع بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوانات منشأ مهمی از ناتوانی و مرگ انسان‌ها محسوب می‌شوند.

سیمرونی گفت: در کشورهای آمریکای لاتین و جنوبی، یک سوم مرگ و میر افراد ناشی از این گروه بیماری‌ها به ثبت رسیده است، در کنترل بسیاری از بیماری‌های عفونی انسان و از جمله برخی بیماری‌های زئونوتیک مهم پیشرفت‌های اساسی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: غلبه بر خطرناک‌ترین بیماری‌های عفونی انسان، زئونوزها را به طور واقع در موقعیتی مهم‌تر و به عنوان مشکلی اساسی از بهداشت انسانی قرار داده است.

معاون اداره کل دامپزشکی استان بوشهر بیان داشت: عامل مهم بیماری‌های مشترک می‌تواند عامل ویروسی مانند هاری، تب کریکه کنگو و یا باکتریایی مانند سیاه زخم، مسمومیت غذایی، تب مالت، لیتوسپیروز، سل، انگلی و... باشد.

سیمرونی افزود: در این راستا خدمات دامپزشکی در کنترل بیماری‌های مشترک همچون سل، هاری، تب مالت و ... توانسته تا نقش بسزا و شایسته‌ای در اقدامات کنترلی و همچنین رفع مشکلات عدیده و مهم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داشته باشد که این خود حجم وسیعی از عملکرد و اقدامات دامپزشکی را در بر گرفته است.

وی اضافه کرد: بیماری‌های مشترک می‌توانند ناشی از مواد غذایی مانند مواد لبنی غیر پاستوریزه باشند که توصیه‌های بهداشتی را باید در این زمینه کاملا جدی گرفت.

معاون اداره کل دامپزشکی استان بوشهر بیان کرد: نگهداری و پرورش حیوانات خانگی خطر اشاعه زئونوزها را افزایش می‌دهد که این امر باید با نظارت دامپزشکی صورت گیرد.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول