اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان:

جوانان دانش‌آموخته در بخش کشاورزی حمایت می‌شوند

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان گفت: جوانان دانش‌آموخته بخش کشاورزی و خانوارهایی که در زمینه کشاورزی توانمند باشند با دریافت تسهیلات برای اجرای پروژه‌های دامپروری و کشاورزی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

جوانان دانش‌آموخته در بخش کشاورزی حمایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری نهبندان، حسین شرافتی با بیان اینکه آب شرب 85 روستای این شهرستان با تانکر سیار حمل می‌شود، اظهار کرد: بر اثر خشکسالی‌های مداوم، بسیاری از باغات و درختان قدیمی و مثمرثمر روستاهای نهبندان خشک شده است.

وی از خالی شدن بیش از 150 روستای این شهرستان طی 14 سال خشکسالی پیاپی خبر داد و افزود: شغل 100 درصد مردم این روستاها کشاورزی بوده که به علت کم‌آبی و خشکسالی مجبور به مهاجرت از این منطقه شده‌اند.

فرماندار نهبندان گفت: هم‌اکنون از 500 روستا و آبادی شهرستان نهبندان 350 روستا دارای سکنه است.

شرافتی اضافه کرد: شغل اکثر مردم شهرستان نهبندان وابسته به صنایع کشاورزی و دامی است که خشکسالی بیشترین مشکلات را برای خانوارها از نظر اقتصادی ایجاد کرده است.

وی گفت: از طرفی با حمایت دولت، طرح‌های نوین کشاورزی در روستاهای این شهرستان اجرا شده که زمینه‌ای برای بازگشت کشاورزی به روش‌های نوین است.

فرماندار نهبندان افزود: با اقدامات دولت و تشکیل کارگروه بخش کشاورزی و نیز اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه برای ساماندهی زمین‌های کشاورزی تا حدودی مهاجرت به روستاها آغاز شده است.

شرافتی گفت: جوانان دانش‌آموخته بخش کشاورزی و خانوارهایی که در زمینه کشاورزی توانمند باشند با دریافت تسهیلات برای اجرای پروژه‌های دامپروری و کشاورزی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی یادآور شد: آبرسانی به 20 روستای شهرستان از طریق راه‌اندازی مجتمع‌های آبرسانی طی سال جاری در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول