اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان خبر داد

هزینه‌ 30 میلیارد ریالی در شرکت سهامی زراعی نهبندان

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی نهبندان گفت: تا‌کنون برای راه‌اندازی و تأمین زیرساخت‌های شرکت سهامی زراعی نهبندان حدود 30 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

هزینه‌ 30 میلیارد ریالی در شرکت سهامی زراعی نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، محمدخیرخواه صبح امروز در بازدید از شرکت سهامی زراعی سهل‌آباد شهرستان نهبندان، هدف از راه‌اندازی شرکت‌های سهامی زراعی را فراهم کردن زمینه‌های افزایش درآمد سرانه کشاورزان و سهامداران و آشنا کردن آن‌ها با اصول و شیوه‌های پیشرفته و نوین کشاورزی، دامداری و دامپروری خواند.

وی ادامه داد: جلوگیری از خرد شدن و تقسیم اراضی زراعی، افزایش میزان سطح زیر کشت محصولات، به کارگیری طرح‌های آبی، خاکی و اصول فنی در زیر مجموعه‌های خود و اعمال مدیریت متمرکز مبتنی بر دیدگاه‌های کارشناسی و نیازهای سهامداران از قبیل اشتغال و ارتقای سطح درآمد سهامداران از دیگر اهداف تأسیس شرکت‌های سهامی زراعی محسوب می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان گفت: خراسان جنوبی تا‌کنون توانسته با ایجاد چند شرکت‌ سهامی زراعی جزو استان‌های برتر کشور در این زمینه باشد.

خیرخواه افزود: یکی از این شرکت‌های سهامی زراعی استان، شرکت سهامی زراعی سهل‌آباد نهبندان است که طی دو سال گذشته با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مختلف توانسته است به 850 هکتار زمین تسطیح و یکپارچه‌سازی شده، 46 کیلومتر شبکه آبیاری، 100 کیلومتر خط انتقال و توزیع آب، حفر و تجهیز 17 حلقه چاه کشاورزی، 60 کیلومتر جاده بین مزارع و انواع ماشین‌آلات کشاورزی دست پیدا کند.

مدیرعامل شرکت سهامی زراعی سهل‌آباد نهبندان نیز گفت: 500 مترمربع فضای اداری، 500 متر مربع انبار و 700 متر هانگارد از داشته‌ها و امور انجام شده برای راه‌اندازی، آغاز و ادامه فعالیت این شرکت سهامی زراعی به شمار می‌رود.

محمدرضا زرگری افزود: برای تحقق این اقدامات و زیرساخت‌های کشاورزی و دامپروری در این شرکت سهامی زراعی تاکنون حدود 30 میلیارد ریال اعتبار از منابع مختلف اعتباری تأمین و هزینه شده است.

وی تصریح کرد: از آنجایی که در قانون سهم آورده سهامداران این شرکت‌های تعاونی 30 درصد است و باید از سهامداران این شرکت حدود 8 میلیارد ریال دریافت می‌شد اما تاکنون هیچگونه سهمی از طرف سهامداران این شرکت پرداخت نشده است که این امر نشان از همکاری و توجه ویژه سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان برای تشویق مردم در امر مشارکت، تعاون و توسعه بخش کشاورزی نهبندان دارد.

مدیرعامل شرکت سهامی زراعی سهل‌آباد نهبندان گفت: با اجرایی شدن دو طرح خط انتقال آب طی هفته جهاد کشاورزی با اعتبار یک‌ میلیارد و 350 میلیون ریال در اراضی کشاورزی شرکت سهامی زراعی سهل‌آباد نهبندان در حقیقت عملیات‌های عمرانی اراضی این شرکت تکمیل شده است.

زرگری تصریح کرد: برای بهره‌وری بهتر از منابع آب و خاک این شرکت سهامی زراعی هم‌اکنون توسعه باغات و کشت‌های الگویی را مدنظر قرار داده و کشت محصولات کم آب‌بر به جای محصولاتی که نیاز زیاد به آب دارند، را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه کشت پاییزه سال گذشته این شرکت سهامی زراعی 250 هکتار از انواع محصولات کشاورزی از جمله علوفه بود، افزود: همچنین برای نمونه و الگو حدود یک ‌هکتار زیر کشت محصول سیر قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت سهامی زراعی سهل‌آباد نهبندان گفت: تعهد تهیه علوفه این شرکت سهامی زراعی در سال جاری 2 هزار تن است که با زیر کشت رفتن 400 هکتار زمین زراعی طی سال گذشته و 850 هکتار در سال جاری، این شرکت سهامی زراعی می‌تواند با تولید بالای علوفه ضمن رفع نیاز دامداران شهرستان تولیدات خود را نیز صادر کند.

زرگری اضافه کرد: زمینه و بسترهای لازم برای توسعه باغات به ویژه محصول پسته در این شرکت سهامی زراعی به میزان 200 هکتار فراهم شده است.

وی یادآور شد: امسال در سطح استان خراسان ‌جنوبی 3 هزار و 700 هکتار زمین زراعی تجهیز و نوسازی شامل تسطیح و یکپارچه‌سازی، ایجاد جاده بین مزارع و ایجاد شبکه خط انتقال و توزیع آب شدند که 850 هکتار آن مربوط به نهبندان است.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول