اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهبندان:

همجواری نهبندان با مرز توسعه برنامه‌های فرهنگی را می‌طلبد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات نهبندان با بیان اینکه این شهرستان در خط مقدم تهاجم فرهنگی است، گفت: محوریت برنامه‌های اوقات فراغت باید مباحث فرهنگی و معنوی باشد.

همجواری نهبندان با مرز توسعه برنامه‌های فرهنگی را می‌طلبد

حجت‌الاسلام مرتضی ابراهیم‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و جوانان در تعطیلات تابستان عاملی مهم و مؤثر در راستای مقابله با تهدیدات و تهاجمات فرهنگی دشمنان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تاکید امام خمینی (ره) بر موضوع تعلیم و تربیت افزود: تعلیم و تعلم باید در تمامی اوقات و در بدنه جامعه جاری بوده و هیچ‌گاه این موضوع مهم نباید در مسیر خود توقف داشته باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهبندان اضافه کرد: برای آنکه خروجی و ثمره برنامه‌ها و کلاس‌های اوقات فراغت مفید و مؤثر واقع شود باید درصدد تدوین و اجرایی کردن برنامه‌ها و اقدامات باکیفیت، متنوع، بانشاط و ارزشی باشیم.

ابراهیم‌زاده اوقات فراغت را ترسیم‌کننده روش زندگی برای جوانان دانست و تصریح کرد: تمام مسئولان و دست‌اندرکاران باید برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برنامه‌های کیفی و ارزشمندی را برنامه‌ریزی و عملی کنند.

وی با بیان اینکه این شهرستان همجوار با مرز کشور پرمخاطره افغانستان و در خط مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن قرار دارد، افزود: محوریت برنامه‌های اوقات فراغت و تمامی برنامه‌های نهبندان باید فرهنگی و معنوی باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهبندان گفت: اگر چه برای غنی‌سازی اوقات فراغت نسل جوان برنامه‌های متنوع آموزشی، ورزشی، پژوهشی و علمی لازم است اما با توجه به هجمه فرهنگی دشمن و موقعیت مرزی این شهرستان باید به برنامه‌های فرهنگی، دینی و اسلامی بیشتر توجه شود.

ابراهیم‌زاده اضافه کرد: غفلت در مسائل فرهنگی و اسلامی به طور حتم خسارات جبران‌ناپذیر و ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی بسیاری را در جامعه به دنبال دارد.

*راه‌اندازی هشت پایگاه اوقات فراغت در نهبندان

وی از راه‌اندازی هشت پایگاه اوقات فراغت توسط این اداره در سطح شهرستان نهبندان خبر داد و اظهار کرد: رویکرد راه‌اندازی پایگاه‌های اوقات فراغت تبلیغات اسلامی نهبندان بیشتر در روستاها است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهبندان ادامه داد: از این تعداد هفت پایگاه در مساجد روستاهای خوانشرف، چاهداشی، میغان، چاهشند، چهارفرسخ، اسدآباد و بندان و تنها یک پایگاه در مسجد چهارده معصوم (ع) نهبندان ایجاد شده است.

ابراهیم‌زاده با اشاره به اینکه برای هر پایگاه اوقات فراغت یک مبلغ اعزام شده است، تصریح کرد: رویکرد و محوریت‌های در نظر گرفته شده برنامه‌های اوقات فراغت شهرستان فرهنگی، مذهبی، اعتقادی، قرآنی و بررسی شبهات است.

وی افزود: برنامه‌های اوقات فراغت اداره تبلیغات اسلامی در دو قالب بوستان‌های معرفت کودک و نوجوان و هسته‌های فرهنگی نوجوانان مورد تدوین و اجرا قرار می‌گیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهبندان گفت: برای اجرای برنامه‌های اوقات فراغت در قالب بوستان‌های معرفت از مربیان متخصص ارتباط با کودک و نوجوان که از قم اعزام می‌شوند، در زمینه‌های معارف اسلامی، قرآن و احکام استفاده می‌شود.

ابرهیم‌زاده اظهار کرد: برنامه‌های هسته‌های فرهنگی نوجوانان نیز در زمینه‌های اعتقادی، شبهه‌شناسی و پاسخگویی به شبهات دینی تدوین و مورد اجرا قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از 500 نفر در پایگاه‌های اوقات فراغت این اداره ثبت‌نام کردند.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول