اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امورخیریه فردوس:

بیشتر موقوفات فردوس بر اثر خشکسالی از بین رفته است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فردوس گفت: بیشتر موقوفات این شهرستان بر اثر خشکسالی‌های اخیر از بین رفته و مسلوب‌المنفعه شده است.

بیشتر موقوفات فردوس بر اثر خشکسالی از بین رفته است

حجت‌الاسلام و المسلمین دادخدا خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس، اظهار کرد: ثمرات وقف بر هیچ کس پوشیده نیست و کسی بیشتر از واقف از این ثمرات بهره‌مند نمی‌شود.

وی یکی از وظایف اصلی اداره اوقاف و امور خیریه را اجرای دقیق و به موقع نیات واقفان خیراندیش دانست و افزود: تفریط و کوتاهی در انجام و اجرای نیات واقفان خلاف شرع و مقررات مقتضی اوقافی است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس تصریح کرد: شهرستان فردوس دارای موقوفات زیادی است که به سبب بروز خشکسالی‌های اخیر بیشتر این موقوفات مسلوب‌المنفعه شده و عواید متنابهی از آنها حاصل نمی‌شود که این خود سبب تعطیل شدن نیات واقفان شده است.

خدایی اجرای دقیق نیات واقفان را در گرو پرداخت اجور و حق‌الاجارات موقوفات توسط مستاجران دانست و یادآور شد: تأخیر در پرداخت اجور موقوفات، تعطیلی نیات واقفان را در پی دارد.

وی گفت: عدم اجرای نیات واقفان در وقت مقتضی و نفس این امر سبب تعدی به موقوفات و بی‌اعتنایی به نیات واقفان می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس از قرائت 24 ختم کلام الله مجید در ایام ماه شعبان خبر داد و افزود: این اقدام با هدف شادی ارواح خیران و واقفان انجام می‌شود.

خدایی تصریح کرد: شهرستان فردوس دارای تعداد 3 هزار و 382 رقبه و 588 موقوفه است که از این تعداد 126 موقوفه فاقد درآمد و 11 موقوفه نیز دارای اشتراک تولیت و ناظر است.

وی یادآور شد: دعوت به تعاون، احسان و همدلی در آیات قرآن همگی در نتیجه امر وقف مشاهده می‌شود چرا که وقف عملی پایدار و همیشگی است و قرآن نیز انسان را به اعمال خیری که اثرات آن دائمی است، دعوت می‌کند.

انتهای پیام/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول