اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی دو سال گذشته

آمار حریق‌های جنگلی ایران یک سوم کاهش یافته است

خبرگزاری فارس: معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: منطقه زاگرس از نظر وقوع حریق در جنگل‌ها یکی از مناطق پر‌خطر در سطح کشور محسوب می‌شود و طی دو سال گذشته آمار حریق‌های جنگلی در کشور ایران یک سوم کاهش یافته است.

آمار حریق‌های جنگلی ایران یک سوم کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مرتضی اکبر‌پور ظهر امروز در گردهمایی فرماندهان یگان حفاظت منابع طبیعی منطقه زاگرس اظهار کرد: منطقه زاگرس یکی از مراکز پر‌خطر در زمینه آتش‌سوزی در جنگل‌ها به شمار می‌رود که از نیمه دوم فروردین ماه وضعیت بحرانی در این منطقه آغاز می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت بحرانی در منطقه زاگرس تا ابتدای مهر ماه ادامه دارد، ادامه داد: طی دو سال گذشته آمار حریق‌های جنگلی در منطقه زاگرس کاهش چشمگیری داشته است و این موضوع با تلاش‌های فرماندهان یگان حفاظت منابع طبیعی منطقه زاگرس محقق شده است.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: پس از زلزله بم که پنجم دی ماه سال 1385 اتفاق افتاد رهبر معظم انقلاب در دو نوبت برای دلجویی از بازماندگان این زلزله از این منطقه بازدید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب دولت باید ساز و کار مناسبی را برای رسیدگی به این موارد زیر نظر رئیس جمهور ایجاد کند، اضافه کرد: تا سال 1385 کشور جمهوری اسلامی ایران به صورت ستاد حوادث غیر‌مترقبه اداره شده و در خرداد ماه سال 1387 قانون بحران کشور از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شده است.

اکبر‌پور تاکید کرد: در این قانون برای تمام وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در شرایط بحران، پیش و پس از بحران مأموریت تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه بازیافت و تجدید‌پذیری عرصه‌های طبیعی به سال‌ها زمان نیاز دارد، افزود: حفظ  عرصه‌های طبیعی و حفظ وضع موجود در راستای حفاظت از عرصه‌ها و منابع طبیعی به همکاری تمام سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی نیاز دارد.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: آتش‌سوزی در جنگل‌های ایران از تاریخچه طولانی برخوردار است اما در سال 1389 عرصه‌های جنگلی شمال آتش‌سوزی مهیبی به وقوع پیوست و اقدام به تهیه طرح جامع اطفای حریق در جنگل‌ها پس از سال 1389 در دستور کار وزارت کشور قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این طرح تهیه شده و مجلس شورای اسلامی این طرح را نیز تصویب کرده است، اظهار کرد: طرح جامع اطفای حریق در جنگل‌ها به صورت پنج ساله تهیه می‌شود و انتظار می‌رود که بخشی از این طرح در سال جاری اجرا شود.

اکبر‌پور ادامه داد: منطقه زاگرس از نظر وقوع حریق در جنگل‌ها یکی از مناطق پر‌خطر در سطح کشور محسوب می‌شود و طی دو سال گذشته آمار حریق‌های جنگلی یک سوم کاهش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه نقش مردم در راستای حفاظت از عرصه‌های طبیعی از اهمیت بسیاری برخوردار است، تصریح کرد: تجهیز و ساماندهی کمک‌های مردمی در راستای حفاظت از عرصه‌های طبیعی نقش موثری دارد و حضور پر‌رنگ مردم در راستای حفاظت از عرصه‌های طبیعی باید به صورت برنامه‌ تدوین شود.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: فرماندهان حفاظت از منابع طبیعی در راستای حفاظت از عرصه‌های طبیعی باید نقشی پیشگیرانه داشته باشند و حوادث در عرصه‌های طبیعی نباید به مرز بحران برسد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول