اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی:

سهم نیازمندان از زکات جمع آوری شده 2 میلیارد ریال شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی گفت: سال گذشته از محل زکات به نیازمندان استان دو میلیارد ریال کمک شد.

سهم نیازمندان از زکات جمع آوری شده 2 میلیارد ریال شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی، امان‌الله حسین‌پور اظهار کرد: سال گذشته 28 میلیارد ریال زکات از کشاورزان، دامداران و زکات‌دهندگان سطح استان جمع‌آوری شد که دو میلیارد ریال برای رفع نیاز خانواده‌های مستضعف هزینه شد.

وی با بیان اینکه 30 درصد از زکات جمع‌آوری شده هر منطقه برای نیازمندان همان منطقه صرف می‌شود، افزود: این مبلغ در زمینه‌های جهیزیه نوعروسان، درمان، تحصیل، مسکن، آزادی زندانیان اختصاص و هزینه شده است.

حسین‌پور در خصوص اطلاع‌رسانی، تشویق و ترغیب کشاورزان و دامداران برای پرداخت زکات نیز گفت: هم‌اکنون 272 مبلغ به طور مستمر با شورای زکات استان همکاری دارند.

وی زکات واقعی خراسان‌شمالی را 150 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال 50 میلیارد ریال زکات از سطح استان جمع‌آوری شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی اظهار کرد: تبلیغات و آموزش یکی از موضوعات مهم در زمینه ترویج زکات است که این نهاد در این زمینه فعالیت‌های زیادی را در حال انجام دارد.

وی تصریح کرد: تهیه و پخش تبلیغات شنیداری و دیداری، تهیه و توزیع تبلیغات نوشتاری، تبلیغات گفتاری و تهیه و توزیع و پخش تبلیغات میدانی را از جمله فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی این نهاد در امر زکات عنوان کرد.

حسین‌پور با بیان اینکه 70 درصد از زکات‌های جمع‌آوری شده در امر طرح و پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود،‌ گفت: سال گذشته 324 طرح از این محل احداث و تکمیل شد.

وی با اشاره به اینکه در روستاها شورای زکات تشکیل شده است، افزود: با تشکیل این شورا آسیب‌ها شناسایی و با تهیه آئین‌نامه این مشکلات را رفع خواهیم کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی تصریح کرد: زکات با حضور روحانیون به صورت یک فرهنگ در حال انجام است.

وی گفت: برای اینکه زکات واقعی کشاورزان و دامداران جمع‌آوری شود و از هرگونه جمع‌آوری زکات غیرواقعی جلوگیری شود امسال زکات روستاها با تایید روحانی جمع‌آوری می‌شود.

انتهای پیام/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول