اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد انسجام بسیج و مساجد استان قم:

همایش ائمه جماعات و اعضای پایگاه‌های بسیج برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد انسجام بسیج و مساجد استان قم از برگزاری گردهمایی بزرگ ائمه جماعات و اعضای پایگاه‌های بسیج خبر داد.

همایش ائمه جماعات و اعضای پایگاه‌های بسیج برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سید جواد هاشمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری ششمین همایش ائمه جماعات و اعضای پایگاه‌های بسیج اظهار داشت: این همایش پنجشنبه شب با حضور مسئولان استانی در مدرسه دارالشفاء قم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این همایش شهردار قم، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) و رئیس مجمع نمایندگان طلاب سخنرانی خواهند کرد.

دبیر ستاد انسجام بسیج و مساجد استان قم خاطر نشان کرد: در این همایش تلاش می‌کنیم تا با ایجاد ارتباط چهره به چهره میان بسیجیان و ائمه جماعات مشکلات موجود در پایگاه‌های بسیج را به حداقل رسانده و با ایجاد یک هم‌افزایی از ظرفیت‌های این دو قشر ارزشمند برای انجام فعالیت‌های مفید استفاده کنیم.

وی گفت: این همایش با رویکرد بصیرت‌افزایی در استان قم برگزار می‌شود که برنامه‌هایی مانند آشناسازی با مسائل سیاسی روز و پاسخ به شبهات نیز در آن پیگیری خواهد شد.

هاشمی اضافه کرد: در این راستا تا به حال پنج همایش به همت ستاد انسجام بسیج و مساجد استان قم برگزار شده که بازخوردهای خوبی داشته است.

وی با اشاره به وظایف ائمه جماعات در مقابله با تهدیدات نرم ابراز داشت: در شرایط کنونی، یکی از مهم‌ترین وظایف روحانیت جذب دل‌های جوانان به منظور حفاظت از آنان در تندباد حوادث است.

دبیر ستاد انسجام بسیج و مساجد استان قم عنوان کرد: ائمه جماعات در هر پایگاه نقش پیشوا دارند بنابراین باید با نگرش پدرانه تلاش کنند فعالیت‌های بسیجیان را شکل داده و آنان را به مسیر درست هدایت کنند.

وی ادامه داد: اگر از این ظرفیت‌های فرهنگی که امروز در دست جامعه ما است، به درستی استفاده نکنیم، سرمایه عظیم خود را از دست خواهیم داد و نمی‌توانیم اوضاع فرهنگی جامعه را به درستی کنترل کرده و دچار نابسامانی‌های فرهنگی خواهیم شد.

هاشمی افزود: اگر بخواهیم در جنگ نرم علیه دشمنان پیروز شویم، باید در راه اسلام و قرآن پایداری نشان دهیم.

وی عنوان داشت: امروز ملت‌های مسلمان به پا خاسته‌ و با تمام توان در برابر ستمگران ایستاده‌اند.

دبیر ستاد انسجام بسیج و مساجد استان قم اظهار کرد: جامعه مسلمان ما نیز باید بتواند برای این حرکت‌ها نقش الگو و پناهگاه را ایفا کند که این موضوع نیازمند هم‌افزایی نیروهای ارزشی در داخل مجموعه نظام است.

وی ابراز داشت: امروز هر کس در این کشور از بیت‌المال مسلمین استفاده می‌کند، موظف است تمام ظرفیت خود را در راه دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی به کار گیرد و اگر در این امر کوتاهی کند، ظلم بزرگی به ملت ایران کرده است.

هاشمی ادامه داد: در این راستا ستاد انسجام بسیج و مساجد تلاش می‌کنند با آگاه ساختن ائمه جماعات با تهدیدات و فرصت‌های روز جامعه، اتحاد همه‌جانبه‌ای میان نیروهای مختلف مستقر در مساجد که نقش سنگربانان انقلاب را ایفا می‌کنند، ایجاد کند.

وی خاطر نشان کرد: موضوع دیگری که در این همایش پیگیری می‌شود، ضرورت اهتمام به فرهنگ‌سازی در مقوله حمایت از تولید ملی در مساجد است.

دبیر ستاد انسجام بسیج و مساجد استان قم گفت: مساجد ما باید طوری فرهنگ‌سازی کنند که مصرف کالای داخلی برای خانواده‌های ما به یک الگو و ارزش تبدیل شود و آحاد جامعه نسبت به این امر اهتمام کنند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول