اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول رسیدگی به مساجد شرق تهران معرفی شد

برگزاری نخستین گردهمایی ائمه جماعات شرق استان تهران

خبرگزاری فارس: مسئول رسیدگی به مساجد شرق استان تهران با برگزاری نخستین گردهمایی ائمه جماعات این منطقه معرفی شد.

برگزاری نخستین گردهمایی ائمه جماعات شرق استان تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، عصر امروز نخستین گردهمایی ائمه جماعات ناحیه علامه طباطبایی شرق استان تهران با حضور رئیس رسیدگی به امور مساجد استان تهران، ائمه جمعه دماوند و رودهن، فرماندار شهرستان دماوند و ائمه جماعات مساجد شرق استان تهران در فرهنگ‏سرای "کوثر" دماوند برگزار شد.

در این مراسم حجت‏الاسلام "محسن کرمانی" به عنوان مسئول رسیدگی به امر مساجد علامه طباطبایی در شرق استان تهران معرفی شد.

فرماندار شهرستان دماوند در این همایش با تبریک عید مبعث پیامبر گرامی اسلام گفت: نخستین نهاد اجتماعی که پس از مبعوث شدن حضرت محمد (ص) در جامعه نوپای اسلامی پایه‏گذاری شد، مسجد بود و این نشان‏دهنده جایگاه رفیع این مکان مقدس در اسلام است.

علی‏رضا قاسمی‏فرزاد افزود: مسجد جایگاهی است که فرهنگ انسان‏ساز و رهایی‏بخشی را که پیامبر (ص) مبعوث به ابلاغ آن شدند، گسترش داد و همه باید تمام همت خود را در جهت ارتقای کیفی و کمی مساجد مصروف داریم.

وی ضمن تقدیر از تلاش‏های حجت‏الاسلام حاج‏علی‏اکبری در سمت ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران تصریح کرد: با وجود این فرد، شاهد اقدامات و تحولات گسترده‏ای در ساختار این نهاد به لحاظ توسعه نهادی و فرهنگی هستیم.

فرماندار شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: در کشورهای اسلامی نسبت به مساجد توجه خاصی صورت می‏گیرد و این مهم در کشور ما که طلایه‏دار اسلام راستین و تشیّع علوی است، باید بیش از پیش جلوه‏گر باشد.

قاسمی‏فرزاد از اجرای برنامه ارتقای کیفی و کمی نمازخانه ادارات و نهادهای شهرستان یاد کرد و بیان داشت: اعتقاد بر این است که بهترین مکان‏ها باید به محل عبادت و اقامه نماز اختصاص یابد، اما متأسفانه شاهد آن هستیم که برخی از ادارات به این موضوع مهم بی‏توجه هستند.

فرماندار شهرستان دماوند عنوان کرد: همه توان و ظرفیت شهرستان دماوند را در کمک و همراهی به بهبود وضع مساجد شهرستان به کار خواهیم گرفت و به لطف خداوند متعال، اهتمام ویژه‏ای به این موضوع شده است.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول