اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جمعیت بانوان فرهیخته کشور:

حجاب موجب بروز روحیه تکامل‌طلبی می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر جمعیت بانوان فرهیخته کشور گفت: وجود حجاب در انسان‌ها موجب بروز پدیده تکامل‌طلبی در جوامع بشری شده و راهی به سوی ارتقای آرمان‌های انسانی است.

حجاب موجب بروز روحیه تکامل‌طلبی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، فرزانه نیکوبرش شامگاه سه‌شنبه در همایش حجاب و عفاف که با شرکت جمعی از بانوان فعال در عرصه حجاب و عفاف، در محل تالار اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: آن چه در انسان موجب اختلاف می‌شود انحصار روح در گرو معارف الهی است نه جنسیت و اختلاف جنسیتی افراد از همدیگر، بنابراین نباید جنسیت و زن و مرد بودن موجب برخی نزاع‌های موجود در جهان شود.

وی افزود: یکی از تفاوت‌های اساسی انسان با سایر موجودات این است که خداوند متعال پس از آفریدن انسان خود را مورد ستایش قرار داده و به دلیل این آفرینش به خود افتخار می‌کند، همین مطلب دلیلی بر اختلاف شخصیت انسان با سایر موجودات زنده است که باید در مجامع مختلف به آن توجه ویژه شود.

این مسئول انسان را دارای روح خدایی دانست و تصریح کرد: حجاب و عفاف به عنوان یکی از مهم‌ترین مباحث اخلاقی در میان انسان‌ها جایگاه بس رفیع و بلند دارد و در دوران کنونی نیز باید همان جایگاه صدر اسلام را در میان مسلمانان پیدا کند تا دین اسلام به عنوان بهترین دین‌ها در نزد خداوند جایگاه واقعی خود در جهان را بیابد.

رئیس گروه برنامه‌ریزی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه با تاکید بر رعایت حرمت زن و مرد در جامعه، عنوان داشت: خداوند متعال تنها دلیل تمایز انسان‌ها را تقوا و پاکدامنی می‌داند و هیچ اهمیتی به تفاوت جنسیتی آن‌ها قائل نیست.

نیکوبرش با اشاره به وجود هفت آیه در قرآن کریم با مضمون حجاب و عفاف، خاطرنشان کرد: این آیات به طور مستقیم به اهمیت موضوع حجاب و عفاف تاکید دارد و این امر حاکی از اهمیت مسئله حجاب و عفاف در نزد خداوند است.

این مسئول حجاب را دلیل تکامل جامعه دانست و گفت: در صورتی که حجاب افراد دارای مرتبه بالاتری باشد می‌توان این وعده را به وی داد که در میان تمام خلق دارای جامعه‌ای سالم و بانشاط باشد.

دبیر جمعیت بانوان فرهیخته کشور در بخشی از سخنان خود در بیان علت نامگذاری 21 تیرماه به عنوان روز ملی حجاب و عفاف ابراز داشت: از سال 1314 و قتل عام مردم در مسجد گوهرشاد جرقه‌های بیداری زنان مسلمان در ایران اسلامی روشن شد و با وقوع حادثه کشف حجاب توسط رضاخان در دی ماه همان سال آتش خشم مردم سبب برخورد جدی با نظام شاهنشاهی شد.

وی افزود: تنها دلیل برخورد رژیم شاهنشاهی با حجاب زنان این بود که حجاب را مانعی برای امیال و آرزوهای پلید خود می‌دیدند ولی مردم ایران اسلامی با هشیاری و بصیرت خود اجازه هیچ‌گونه تعدی به حریم خود را ندادند.

نیکوبرش خودداری از ورود دختران محجبه به دانشگاه و برخی مجامع علمی در غرب را برخاسته از ترس دولتمردان اروپایی از اسلام عنوان و تصریح کرد: از زمان صدر اسلام تاکنون این ترس و وحشت وجود داشته و در شرایط کنونی به شکل بارزتری نمود یافته تا برخورد با اسلام را به طور علنی مطرح کنند.

وی در زمینه راهکارهای ایجاد بستر امن برای مقابله با تهاجمات فرهنگی در جامعه، بیان داشت: در این زمینه تدوین فلسفه حجاب برای تمام اقشار، بیان آشکار آثار سوء بی‌حجابی و بدحجابی در سطح جامعه، آموزش نگاه صحیح به نوجوانان و جوانان، معرفی الگوی حضرت زهرا(س) در زمینه رعایت حجاب و عفاف در محیط‌های گوناگون و آموزش احکام حجاب به اقشار جامعه می‌تواند راهگشای مسئولان باشد.

دبیر جمعیت بانوان فرهیخته کشور در پایان ترویج فرهنگ و سیره فاطمی و علوی را راهکاری برای برخورداری از جامعه سالم دانست و گفت: شناخت عترت و اهل بیت پیامبر اکرم (ص) می‌تواند راهگشای بسیاری از برخوردهای ناسازگار با اسلام در سطح جهانی باشد.

انتهای پیام/ب10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول