اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل خدمات رسانه‌ای مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما:

رویکرد مدیران رسانه ملی توجه بیشتر به مقوله عفاف و حجاب است

خبرگزاری فارس: مدیرکل خدمات رسانه‌ای مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما با اشاره به اینکه در تصمیم مدیران مرکز برای توجه به مقوله عفاف و حجاب تردیدی وجود ندارد گفت: البته برخی تولیدات رسانه ملی هماهنگ نبوده و نیازمند اصلاح است.

رویکرد مدیران رسانه ملی توجه بیشتر به مقوله عفاف و حجاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم ابراهیم شفیعی‌سروستانی امروز در مراسم رونمایی از نرم‌افزار سیمای حجاب که در مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما برگزار شد، در سخنانی با اشاره به اینکه در حوزه حجاب و عفاف باید فعالیت‌های مختلفی صورت گیرد، اظهار کرد: فضاهای زیادی در این عرصه نیازمند حمایت‌های علمی، پژوهشی و ترویجی است.

وی با اشاره به خلأهای منابع مطالعاتی و پژوهشی نیازهای حوزه عفاف و حجاب تاکید کرد: کارهایی در این زمینه صورت گرفته بود ولی نرم‌افزارهای موجود پاسخگوی نیازها نبود.

مدیرکل خدمات رسانه‌ای مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما با اشاره به اینکه نرم‌افزار سیمای عفاف با هدف پاسخگویی به این نیازها طراحی شده است گفت: این نرم‌افزار پاسخگوی نیازهای آموزشی و پژوهشی برنامه‌سازان است.

وی با اشاره به اینکه شاکله ساختار نرم‌افزار سیمای عفاف آموزشی است اضافه کرد: در این نرم‌افزار متن کامل 200 کتاب و مقاله برای استفاده محققان و پژوهشگران گردآوری شده است.

شفیعی‌سروستانی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در خصوص رویکرد رسانه ملی در زمینه حجاب و عفاف و وجود برخی تناقض‌ها در این زمینه تاکید کرد: رویکرد مدیران رسانه ملی به سمت اصلاح وضعیت حجاب است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه اصلاح وضعیت ظاهری حجاب روند رو به بهبودی را شاهد هستیم تاکید کرد: البته این سخن به معنای آن نیست که شرایط به صورت کامل اصلاح شده است.

مدیرکل خدمات رسانه‌ای مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما با اشاره به اینکه در تصمیم مدیران مرکز برای توجه هر چه بیشتر به مقوله عفاف و حجاب تردیدی وجود ندارد اضافه کرد: البته شاهد هستیم که تولیدات رسانه ملی هماهنگ نبوده و نیازمند اصلاح است.

وی با اشاره به اینکه مقررات، چارچوب‌ها و آیین‌نامه در این زمینه وجود دارد خاطر نشان کرد: متاسفانه به دلیل برخی آسیب‌ها این آیین‌نامه‌ها عملیاتی نشده است و باید نظارت‌ها بیشتر شود.

شفیعی‌سروستانی با تاکید بر اینکه باید نظارت‌ها تقویت شوند گفت: در حال حاضر نظارت در بخش تولید و پخش فعال است، ولی نظارت پیش از تولید و حین تولید نیز باید فعال شود.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول