اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خبر داد

اعزام هیئت تجاری چهارمحال و بختیاری به تاجیکستان

خبرگزاری فارس: معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: یک هیئت تجاری از استان برای بازاریابی در سه ماهه چهارم سال جاری به تاجیکستان اعزام می‌شود.

اعزام هیئت تجاری چهارمحال و بختیاری به تاجیکستان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سیاوش نظری ظهر امروز در نشست کارگروه توسعه صادرات این استان، اظهار داشت: اعزام هیئت‌های تجاری به کشورهای خارجی و بازاریابی کالاهای تولیدی استان در بین کشورهای مختلف از جمله برنامه‌های تدوین شده در سند راهبردی تجارت خارجی استان به شمار می‌رود.

وی افزود: برهمین اساس امسال یک هیئت تجاری از استان در سه ماهه چهارم سال جاری برای بازاریابی به کشور تاجیکستان اعزام می‎شود.

نظری تاجیکستان را منطقه مساعدی برای توسعه گسترش روابط تجاری با ایران دانست و گفت: به سبب اشتراکات فرهنگی بسیاری که بین ایران و تاجیسکتان وجود دارد امید می‎رود گروه تجاری اعزامی به این کشور بتواند دستاورد خوبی برای استان به ارمغان آورد.

وی در ادامه به دیگر برنامه‌های تدوین شده در سند توسعه تجارت خارجی استان اشاره کرد و افزود: عضویت و تجدید عضویت تجار و بازرگانان استان، محاسبه پرونده صادرکنندگان جهت پرداخت جوایز صادراتی، پیگیری تخصیص اعتبار مناسب برای توسعه فرهنگ صادرات و زیرساخت‌های نرم‌افزاری از دیگر این برنامه‌هاست.

معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از پیگیری برگزاری همایش ملی گز با محوریت صادرات در بهمن ماه سال جاری در استان خبر داد و گفت: هم اکنون 15 هزار هکتار باغ بادام در چهارمحال و بختیاری وجود دارد و این استان برای چهارمین سال متوالی به عنوان قطب بادام آبی کشور معرفی شده است.

نظری، توسعه صادرات غیرنفتی استان را از دیگر برنامه‌های مهم این سند برشمرد و اظهار داشت: روند صادرات غیرنفتی استان در سال‌های اخیر از رشد مطلوبی برخوردار بوده و در سال جاری هم تلاش بر این اصل است که صادرات غیرنفتی استان رشد چشمگیری داشته باشد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول