اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دلفان خبر داد

اعزام 200 مبلغ روحانی به روستاهای دلفان در ایام رمضان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دلفان گفت: به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در جهت ترویج فرهنگ و آموزه‌های دینی 200 مبلغ روحانی به روستاهای شهرستان دلفان اعزام می‌شوند.

اعزام 200 مبلغ روحانی به روستاهای دلفان در ایام رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از دلفان، حجت الاسلام سید نصرت‌الله موسوی صبح امروز در گردهمایی روحانیون طرح هجرت، مستقر و بومی این شهرستان بر ضرورت حضور مبلغان و ارتباط روزافزون آنها با آحاد جامعه به ویژه جوانان تاکید کرد و گفت: مبلغان باید به گونه‌ای رفتار کنند که جذب‌کننده جوانان و نوجوانان بوده و شیوه عملی آنان در قالب آیینه تمام‌نمای ارزش‌ها و احکام اسلامی، الگوی جامعه باشد.

وی همچنین به ناکافی بودن اعتبارات اختصاص یافته به امر تبلیغ دینی در شهرستان دلفان اشاره کرد و اظهار داشت: دستگاه‌هایی که اعتبارات فرهنگی دارند، باید در این امر مشارکت کنند، چراکه ارتقای تبلیغ دینی به رفع بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی منجر می‌شود و به دیگر نهادها هم کمک می‌کند.

موسوی در خصوص فعالیت‌ها و اقدامات این نهاد در ماه مبارک رمضان گفت: در دهه آخر ماه شعبان که تحت عنوان بهداشت مساجد نامگذاری شده است، بحث غبارروبی، عطرافشانی و تجهیز کتابخانه‌های مساجد به قرآن و کتاب‌ها و ادعیه‌های خاص این ماه در دستور این اداره قرار می‌گیرد.

امام جمعه شهرستان دلفان نیز در این گردهمایی ضمن بیان نکات اخلاقی خواستار بیان احکام شرعی و پاسخ به سئوالات مردم و برگزاری جلسات تفسیر قرآن در طول ماه مبارک رمضان توسط مبلغان و روحانیون اعزامی شد.

حجت الاسلام محمد تقی صرفی‌پور از ماه مبارک رمضان به عنوان فرصتی بی‌نظیر برای امر تبلیغ دینی یاد کرد و اظهار داشت: فرهنگ اسلامی به ویژه فرهنگ مکتب اهل بیت(ع) به مقوله تبلیغ به خصوص در ماه مبارک رمضان اهتمام دیرینه‌ای دارد و یکی از ابتکارات کهن عالمان ما تبلیغ در این ماه بوده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان دلفان یکی از شهرستان‌های محروم لرستان است، افزود: این شهرستان با دارا بودن 446 روستا یکی از شهرستان‌های وسیع استان است و با توجه به اینکه تعداد مساجد روستاهای این شهرستان بسیار کم است، امیدواریم مسئولان با برنامه‌ریزی مناسب نسبت به رفع این موضوع تلاش کنند.

انتهای پیام/ل۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول