اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی خراسان‌شمالی:

هیئت تجاری ترکمنستان به خراسان‌شمالی سفر می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خراسان‌شمالی از سفر هیئت تجاری ترکمنستان به این استان در آینده نزدیک خبر داد.

هیئت تجاری ترکمنستان به خراسان‌شمالی سفر می‌کند

محمد صمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: این نخستین سفر هیئت تجاری ترکمنستان به خراسان‌شمالی است.

وی افزود: بخش زیادی از مبادلات تجاری خراسان‌شمالی با ترکمنستان انجام شده از این رو انتظار می‌رود این سفر در نوع خود قابل توجه باشد.

صمدی تصریح کرد: البته این استان تاکنون در نمایشگاه‌های ترکمنستان مشارکت خوبی داشته است.

وی با اشاره به اینکه خراسان‌شمالی 301 کیلومتر مرز بین‌المللی با ترکمنستان دارد، اظهار امیدواری کرد تا سفر هیئت تجاری این کشور به استان سطح مبادلات اقتصادی را ارتقا دهد.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خراسا‌ن‌شمالی، سفر هیئت تجاری ترکمنستان چهارمین سفر پس از افغانستان، تاجیکستان و پاکستان است.

وی همچنین از افزایش حجم تفاهم نامه‌های امضا شده بین تجار خراسان‌شمالی با پاکستان به 40 میلیون دلار خبر داد.

صمدی تصریح کرد:‌ هیئت تجاری اقتصادی پاکستان در رأس هیئتی 14 نفره سفر کاری سه روزه‌ای را به استان داشته و علاوه بر بازدید از واحدهای تولیدی، صنعتی در میز تجاری نیز شرکت کرده که منجر به عقد قراردادهای خوبی در حوزه محصولات پتروشیمی، سیمان، قالیچه و... شد.

وی اظهار کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شد تا بخشی از این تفاهم‌نامه‌ها در قالب تهاتر صادرات برنج از پاکستان و کالاهای صادراتی از خراسان‌شمالی صورت بگیرد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خراسان‌شمالی همچنین شمار افراد دارای کارت بازرگانی در این استان را 530 نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد 70 نفر در عرصه واردات و صادرات فعال هستند.

صمدی خاطرنشان کرد: حجم صادرات در این استان نسبت به سال‌های گذشته همچنان در حال افزایش بوده که امید می‌رود در سال تولید ملی صادرات از استان به دو برابر سال گذشته برسد.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول