اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط دوچرخه

پیام «شهر بدون مانع برای معلولان» به پایتخت می‌رسد

خبرگزاری فارس: پیام «شهر بدون مانع برای معلولان» با دوچرخه توسط کارشناس توان‌بخشی بهزیستی فارس به پایتخت می‌رسد.

پیام «شهر بدون مانع برای معلولان» به پایتخت می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، صبح امروز بهروز حسینی با همراهی مسئولان بهزیستی و جامعه معلولان استان فارس با دوچرخه راهی پایتخت شد تا پیام «شهر بدون مانع برای معلولان» را به مسئولان شهرهای در مسیر تا تهران برساند.

وی در این مورد گفت: سفر من با دوچرخه به تهران هفت روز طول می‌کشد و در این سفر پیام «شهر بدون مانع برای معلولان» را به مسئولان استان‌ها و شهرهای در مسیر می‌رسانم.

کارشناس توانبخشی سازمان بهزیستی استان فارس افزود: علاوه بر پیام شهر بدون مانع برای معلولان، پیام مدیرکل بهزیستی این استان و رییس هیئت مدیره شورای هماهنگی تشکل‌های مردم‌نهاد معلولان استان فارس را نیز به مسئولان شهرهای در مسیر تهران می‌رسانم.

به گزارش فارس، حمید کشاورز، مدیرکل بهزیستی استان فارس با اشاره به متن پیام ارسالی خود یکی از عمده‌ترین وظایف مدیریت شهری را آماده‌کردن بستر شهر برای استفاده مناسب شهروندان دانست و اظهار داشت: این بسترسازی پیش‌فرض‌های مهم دارد که عمده‌ترین آن مشارکت عموم شهروندان در یک همکاری مشترک با مسئولان شهر است.

حمید کشاورز ابراز داشت: در کشور ما در راستای مناسب‌سازی محیط به ویژه محیط شهری، کمبودی در قوانین و مقررات مشاهده نمی‌شود چراکه سال‌هاست ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای افراد معلول جسمی تعریف شده و در همین سال‌های اخیر نیز قانون جامع حمایت از حقوق معلولان به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و به تمام مراجع مربوطه ابلاغ شده است.

کشاورز اضافه کرد: این موضوع مبین این واقعیت است که در کشور آنچه در مورد کمبودها و کاستی‌ها نشان می‌دهد همان عدم مشارکت عمومی و در نتیجه تجاوز به حریم‌های شهری به ویژه حریم‌های عمومی و مورد استفاده همگان به ویژه معلولان است.

مدیرکل بهزیستی فارس با بیان اینکه شمار بسیاری از این افراد، برادران جانباز و افتخارآفرینان هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس هستند، بیان کرد: با وجود این قوانین هنوز کوچه و خیابانی را نمی‌بینیم که معلولان به تنهایی و بدون یاری دیگران بتوانند به آسانی از آنجا عبور یا زمانی را بتوانند با آسایش خیال در این فضاها سپری کنند.

وی مناسب‌سازی محیط شهری برای معلولان را گسترش عدالت اجتماعی در قالب کالبدی شهر دانست و افزود: سئوال مشخص این است که آیا اصولی را می‌توان یافت که در طراحی شهری به خاطر مناسب‌سازی محیط شهری از آن بهره گرفت.

کشاورز تصریح کرد: شهرها نیز مانند انسان‌ها می‌توانند از یکدیگر تجربیات بسیاری کسب کنند بنابراین این کسب تجربه می‌تواند هم در سطح ملی و هم در سطح بین‌المللی زمینه همکاری و تعاون را به وجود آورد.

در ادامه رییس هیئت مدیره شورای هماهنگی تشکل‌های مردم‌نهاد معلولان این استان و مشاور فرماندار شهرستان شیراز در امور معلولان اظهار داشت: بدون شک تحقق رویای «شهر بدون مانع برای معلولان» با پشتوانه و اراده انسان‌های والا، آرزوی دست یافتنی است.

سعید فانی با بیان اینکه در حال حاضر شهرها و روستاهای کشور از لحاظ مناسب‌سازی برای تردد معلولان و جانبازان وضعیت مطلوبی ندارد، گفت: در این راستا سازمان بهزیستی این استان با همکاری شورای هماهنگی سازمان‌های مردم‌نهاد معلولان تصمیم گرفت در یک اقدام نمادین یکی از کارشناسان توان‌بخشی بهزیستی مسیر 900 کیلومتری تا تهران را با دوچرخه طی کند و پیام «شهر بدون مانع برای معلولان» را به گوش مسئولان برساند.

وی افزود: پیام‌های شعار شهر بدون مانع برای معلولان توسط بهروز حسینی حداقل به مسئولان 10 شهر ارائه می‌شود.

به گزارش فارس، بهروز حسینی یکی از کارشناسان توان‌بخشی بهزیستی فارس امروز با دوچرخه عازم تهران شد تا پیام شهر بدون مانع برای معلولان را به گوش مسئولان برساند.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول