اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته بهزیستی محقق می‌شود

افتتاح واحدهای مسکونی معلولان شهری نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی نهبندان از افتتاح شش واحد مسکونی معلولان و محرومان شهری این شهرستان در هفته بهزیستی خبر داد.

افتتاح واحدهای مسکونی معلولان شهری نهبندان

رحیمه چاهی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار کرد: غبارروبی مزار شهدا، برگزاری مراسم معنوی، دیدار با فرماندار و امام‌جمعه نهبندان و دیدار با خانواده‌های مددجویان از جمله برنامه‌های اداره بهزیستی شهرستان در هفته بهزیستی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در هفته بهزیستی جشن معتادان بهبود یافته نهبندان برگزار می‌شود، تصریح کرد: برگزاری مسابقات ورزشی هنری برای مددجویان و کارکنان این اداره و ارائه رایگان خدمات مشاوره‌ای برای عموم مردم از دیگر برنامه‌های هفته بهزیستی در نهبندان محسوب می‌شود.

این مسئول از افتتاح شش واحد مسکونی معلولان و محرومان شهری این شهرستان در هفته بهزیستی خبر داد و افزود: هر کدام از این واحدها دارای 60 متر زیربنا هستند که برای آماده‌سازی و افتتاح آنها مبلغی بیش از 800 میلیون ریال هزینه شده است.

رئیس اداره بهزیستی نهبندان ادامه داد: این واحدهای مسکونی به شش خانواده معلول نیازمند و محروم نهبندانی واگذار می‌شود.

چاهی اظهار کرد: به منظور واگذاری این تعداد واحد مسکونی از هر خانواده مبلغ 30 میلیون ریال به عنوان سهم آورده دریافت شده و مابقی هزینه‌ها و اعتبارات ساخت ‌و ساز توسط این مجموعه تأمین شده است.

وی از تصویب مبلغ 600 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک و دارایی به این اداره در سال مالی جاری خبر داد و گفت: این مبلغ اعتبار به طور کامل اختصاص و جذب شده است.

رئیس اداره بهزیستی نهبندان میزان اعتبارات هزینه‌ای اختصاص یافته به این اداره در سال جاری را یک‌میلیارد و 800 میلیون ریال دانست و ادامه داد: این اعتبارات در قالب کمک موردی به مددجویان و نیازمندان و کمک‌های بلاعوض به مؤسسات و مهدهای کودک شهری و روستایی اختصاص یافته است.

چاهی در ارتباط با پروژه‌های پیشنهادی اداره بهزیستی نهبندان در سال مالی 91 تصریح کرد: برای سال مالی آینده تعداد دو پروژه عمرانی با اعتبار یک‌میلیارد و 200 میلیون ریال را پیشنهاد دادیم.

وی افزود: در سال مالی جاری به منظور تهیه وسایل توانبخشی برای معلولان شهرستان مبلغ 50 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

رئیس اداره بهزیستی نهبندان از توزیع 480 سبد غذایی بین مددجویان و نیازمندان شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: ارزش هر سبد غذایی بین 250 تا 300 هزار ریال بوده و مجموع ارزش ریالی این تعداد سبد غذایی توزیع شده بیش از 100 میلیون ریال است.

چاهی با اشاره به اینکه طی سال جاری 425 بن‌کارت به 425 نفر از مستمری‌بگیران این اداره پرداخت شده است، اظهار کرد: ارزش ریالی این تعداد بن‌کارت مبلغی بیش از 200 میلیون ریال بوده است.

وی از راه‌اندازی پایگاه سلامت اجتماعی نهبندان در فروردین‌ماه سال جاری خبر داد و افزود: هدف از راه‌اندازی این پایگاه کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سطح سلامت و روان افراد جامعه است.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول