اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول واحد باغبانی جهاد کشاورزی سبزوار:

کارگاه آموزشی ورمی کمپوست در سبزوار برگزار شد

خبرگزاری فارس: مسئول واحد باغبانی جهاد کشاورزی سبزوار از برگزاری کارگاه آموزشی ورمی کمپوست با حضور 40 نفر از متقاضیان در این شهرستان خبر داد.

کارگاه آموزشی ورمی کمپوست در سبزوار برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، سید فرید حبیبی در حاشیه برگزاری این کارگاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اداره تولیدات گیاهی و آموزش و ترویج با همکاری هم اقدام به برگزاری این کارگاه کردند تا در راستای مدیریت ضایعات کشاورزی و زباله‌های خانگی و همچنین تولید ورمی کمپوست با استفاده از کرم زباله‌خوار به منظور افزایش درآمد و ایجاد اشتغال گام موثری برداشته شود.

مسئول واحد باغبانی جهاد کشاورزی سبزوار افزود: ورمی کمپوست از مهمترین و کاربردی‌ترین موارد مصرف کودهای طبیعی، برای حفظ پایداری و تعادل بیولوژیک خاک محسوب می‌شود.

 وی از مزایای پرورش کرم کالیفرنیایی به دفع زباله‌های تر، تبدیل زباله‌ها به کود غنی طبیعی، آباد کردن زمین‌های بایر و شوره‌زار، تغذیه دام، طیور و ماهی و مصارف آرایشی، دارویی آن اشاره کرد.

وی تصریح کرد : استفاده از کود کرمی سبب افزایش کیفیت محصولات کشاورزی می‌شود و در این ارتباط ارتقای دانش افراد علاوه بر اهمیت بازیافت، نقش اقتصادی و زیست محیطی آن را نیز آشکار می‌سازد.

انتهای پیام /ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول