اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خبر داد

پرداخت 0.3 درصد تسهیلات کشاورزی به مهندسان بیکار

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: براساس مصوبه کارگروه توسعه بخش کشاورزی سه دهم درصد تسهیلات پرداختی این بخش از بابت نظارت و طرح‌های کنترلی به مهندسان بیکار نظام مهندسی استان پرداخت می‌شود.

پرداخت 0.3 درصد تسهیلات کشاورزی به مهندسان بیکار

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبدایمانی ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان اردبیل اظهار داشت: با اشاره به پیشنهاد سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان در استفاده از مهندسان جوان و جویای کار با هدف نظارت بر طرح‌های کشاورزی اظهار داشت: مقرر شد از تسهیلات 30 میلیون تومانی 90 هزار تومان در اختیار این مجموعه قرار گیرد تا نظارت‌ها در حوزه اجرای طرح‌ها تقویت شود.

وی با بیان اینکه در واگذاری اراضی مستعد به سرمایه‌گذاران و فعالان این بخش هیچ مشکلی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: با تاکید استاندار اردبیل از لحاظ تامین آب نیز مشکلی در این زمینه وجود ندارد و ما احداث استخر را با اولویت به  حریم آن داده‌ایم که امیدواریم این طرح نیز مورد پیگیری کامل قرار گیرد.

عضو شورای اداری استان اردبیل در مورد طرح بزرگ آبزی‌پروری منطقه منامین خلخال نیز افزود: این پروژه در 24 هکتار زمین و با ظرفیت 120 تن تولید آبزیان و صرف هزینه 270 میلیون تومان در دست اقدام است که امیدواریم با انعقاد قرارداد اجرای این طرح با بخش خصوصی و واگذاری اراضی پرورش آبزیان در استخر مورد نظر انجام شود.

عبدایمانی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: در یک هفته گذشته 123 طرح که 122 مورد آنها حقیقی و یک مورد تعاونی بوده است با سرمایه‌گذاری 3 میلیارد و 340 میلیون تومان و اشتغالزایی 131 نفر در کمیته‌‌های شهرستانی مصوب شده است.

وی بیان داشت: این طرح‌ها شامل پروار‌بندی، احداث باغ، زنبور‌داری، بهسازی اماکن دامی،‌ پرورش گاو شیری و طرح‌های توسعه بخش کشاورزی بوده که با اجرایی شدن آ‌ن زمینه اشتغال بیشتر نیز فراهم می‌شود.

عبدایمانی مصوب بانک‌ها را 102 طرح و پرداختی‌ها را 35 طرح اعلام کرد و ادامه داد: بانک عامل تاکنون 27 میلیارد تومان برای تسهیلات اشتغالزایی بخش کشاورزی تسهیلات پرداخت کرده است.

وی به مجوز صادر شده کارگروه برای پرداخت تسهیلات به طرح‌های مربوط به بخش کشاورزی و متصل به این مجموعه عظیم گفت: امکان پرداخت تسهیلات بیش از 30 میلیون تومان برای متقاضیان سبب شده است تا برخی از صاحبان طرح‌ها به برخورداری از تسهیلات این محل امیدوار باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه مشکلات تعدادی از بنگاه‌های تولیدی بخش کشاورزی استان که به شکل نیمه تمام در دست اقدام است مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت و نسبت به رفع مشکلات آنها تصمیم‌گیری شد.

یکی از این مجموعه‌ها طرح پرورش 350 راسی گاو شیری طوبای اردبیل بود که متقاضی آن 2 میلیارد و 450 میلیون تومان تسهیلات درخواست کرده بود که اعضا با پرداخت این تسهیلات برای فعال کردن این مجموعه موافقت کردند.

همچنین در این جلسه مقرر شد برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بخش کشاورزی نیز تسهیلاتی از محل کارگروه توسعه بخش کشاورزی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول