اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رقابت جودوکاران نوجوان آغاز شد

اردبیل میزبان مسابقات کشوری قهرمانی جودوی نوجوانان

خبرگزاری فارس: مسابقه جودوی قهرمانی کشور در رده سنی نوجوانان در سالن رضازاده اردبیل آغاز شد.

اردبیل میزبان مسابقات کشوری قهرمانی جودوی نوجوانان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مسابقات که عصر پنجشنبه آغاز شده، جودوکاران نوجوان کشور در گروه‌های مختلف رقابت می‌کنند که قرار است نفرات منتخب این مسابقات فردا معرفی شوند.

در این دوره از مسابقات 350 جودوکار نوجوان از سراسر کشور حضور یافتند که با هم رقابت تنگاتنگی را انجام می‌دهند.

در این مسابقات که پیشکسوت ورزش جودو آرش میراسماعیلی نایب رئیس فدراسیون جودو حضور یافته، 30 داور رقابت ورزشکاران را مورد ارزیابی و دقت نظر قرار می‌دهند تا از بین منتخبان تیم ملی جودوی نوجوانان کشورمان خود را آماده حضور در رقابت‌های جهانی کنند.

در این رقابت‌ها برخی از تیم‌های شرکت‌کننده به همراه پیشکسوتان و مربیان توانمند خود حاضر شدند که قرار است نفرات برگزیده نشان افتخار این مسابقات را به دست آورند.

به گزارش فارس، مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل در جلسه‌ای که با عنوان توسعه شورای فرهنگی ورزش و جوانان در اردبیل برگزار شد ضرورت توسعه ورزش زورخانه‌ای و قهرمانی را در اردبیل خاطرنشان کرد و گفت: تمامی پاکی و منش پهلوانی در رشته‌های ورزشی به ویژه زورخانه‌ای نشأت گرفته و به همین دلیل باید توجه ویژه‌ای به گسترش ورزش زورخانه‌ای در اردبیل داشت.

احد پازاج روح این ورزش را آمیخته به روح فتوت و جوانمردی توصیف کرد و افزود: این ورزش آیین گذشت و ایثارگری را در گود زورخانه‌ها ترویج می‌دهد تا ورزشکاران به واسطه این ورزش رسم مردانگی و وفای به عهد را فرا گیرند.

وی ضرورت توسعه ورزش زورخانه‌ای را بسیار ضروری و با اهمیت توصیف کرد و بیان داشت: اگر امروز در بازی‌های ملی و بین‌المللی اصل بازی جوانمردانه توصیه می‌شود به دلیل روح اصیل ورزش با عناصر جوانمردانگی و ایثار و گذشت است که یک آمیختگی بی‌نظیر دارد.

دبیر شورای ساماندهی امور جوانان اذعان داشت: نباید از کسرت زورخانه‌ها در استان نگران بود بلکه گسترش آن در محلات و مناطق مختلف می‌تواند علاوه بر ایجاد فضای شور و نشاط برای جوانان، به گسترش فرهنگ جوانمردی و فتوت نیز کمک کند.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول