اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیرجند خبر داد

تیم کارشناسی علت معلولیت‌ اهالی گلون‌آباد را بررسی می‌کند

خبرگزاری فارس: فرماندار بیرجند با اشاره به مشکل معلولیت کر و لال بودن برخی از کودکان و مردم روستای گلون‌آباد گفت: ظرف چند روز آینده تیم کارشناسی و مطالعاتی برای بررسی این مشکل اعزام می‌شوند.

تیم کارشناسی علت معلولیت‌ اهالی گلون‌آباد را بررسی می‌کند

محمدعلی قاسم‌زاده نداف در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند در حاشیه سفر به روستای گلون‌‌آباد اظهار کرد: مشکل معلولیت کر و لال بودن در برخی از کودکان و مردم این روستا وجود دارد و از 64 خانوار ساکن در این روستا حدود 20 خانوار دارای فرزندان و اعضایی دچار این معلولیت هستند.

وی ادامه داد: ظرف چند روز آینده به طور ویژه تیم پزشکی، مطالعاتی و کارشناسی از طرف شبکه بهداشت و درمان شهرستان به این روستا برای بررسی علل بروز این اختلال اعزام می‌شوند.

*خانه عالم روستای گلون‌‌آباد ساخته می‌شود

فرماندار بیرجند درباره ساخت خانه عالم به عنوان یکی از درخواست‌های مردم روستای گلون‌آباد تصریح کرد: با واگذاری زمین توسط یکی از خیران این روستا، بسیج سازندگی به زودی به طور امانی ساخت خانه عالم این روستا را آغاز می‌کند.

قاسم‌زاده نداف اضافه کرد: علاوه بر اعتبارات اختصاصی سازمان تبلیغات خراسان جنوبی برای ساخت خانه عالم روستای گلون‌آباد فرمانداری نیز مبلغ 10 میلیون تومان برای این پروژه اختصاص می‌هد.

وی ادامه داد: با ساخت این خانه عالم و اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی توسط روحانی مستقر در این روستا مشکل عدم اجرای برنامه‌های فرهنگی و معنوی این روستا برطرف می‌شود.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه عدم گازرسانی به روستای گلون‌آباد یکی دیگر از مشکلات اهالی این روستا است، افزود: به طور قطع با توجه به کمبود اعتبارات در سال جاری عملیات گازرسانی به این روستا انجام نمی‌شود اما این پروژه در منطقه در حال اجراست و طی سال آینده در صورت تامین اعتبارات لازم گازرسانی به این روستا محقق می‌شود.

قاسم‌زاده نداف درباره مرمت و بهسازی قنات این روستا اظهار کرد: با توجه به اینکه قسمتی از این قنات طی سال‌های گذشته بهسازی و مرمت شده و هم‌اکنون به دلیل کمبود آب برای کشاورزان ایجاد مشکل شده است؛ تیم کارشناسی از طرف جهاد کشاورزی شهرستان برای پیگیری و رفع این مشکل به این روستا اعزام می‌شوند.

وی درباره مشکل توسعه، تکمیل و مقاوم‌سازی حسینیه روستای گلون‌آباد گفت: ساخت حسینیه و مسجد باید با مشارکت و کمک‌های مردمی انجام شود اما دولت طی چند سال گذشته اعتباراتی را به این منظور در نظر گرفته است.

فرماندار بیرجند ادامه داد: دهیاری و افراد موثر این روستا برای توسعه، تکمیل و مقاوم‌سازی حسینیه روستا باید با خیران رایزنی کرده و درخواست مساعدت‌هایی را در این زمینه داشته باشند.

قاسم‌زاده نداف تصریح کرد: پیگیری می‌کنیم تا اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند طی سال مالی آینده کمک‌های مالی به این منظور داشته باشد.

وی درباره مشکل عدم برق‌دار بودن دبستان و اجرای طرح فاضلاب روستای گلون‌آباد قول پیگیری از طریق دستگاه‌های مربوطه را داد و گفت: برای رفع مشکل سرویس ایاب و ذهاب در صورت معرفی یک نفر از اهالی این روستا از طرف دهیاری با پرداخت تسهیلات این مشکل نیز برطرف می‌شود.

انتهای پیام/ز10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول