اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر سراسر کشور - 5

المپیاد ورزشی دانشجویان دختر در بیرجند آغاز شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی یازدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان سراسر کشور با حضور 86 دانشگاه در خراسان جنوبی آغاز شد.

المپیاد ورزشی دانشجویان دختر در بیرجند آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا میری در مراسم افتتاحیه یازدهمین المپیاد ورزشی فرهنگی دانشجویان سراسر کشور اظهار کرد: مقدم منتخبان ورزش دانشگاه‌های کشور را در دیار تاریخ و فرهنگ، ادب و هنر در دانشگاهی‌ترین شهر ایران گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه دانشگاه بیرجند نخستین و بزرگ‌ترین مجموعه آموزش عالی خراسان جنوبی است، تصریح کرد: این دانشگاه در سال 54 تاسیس شد و در سال 56 با 120 دانشجو در سه رشته کارشناسی فعالیت خود را با مدیریت محمدحسن گنجی پدر جغرافیای نوین ایران آغاز کرد.

رئیس دانشگاه بیرجند ادامه داد:‌ امروزه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی دانشگاه بیرجند با 12 دانشکده و بیش از 11 هزار و 500 دانشجو در قریب به 280 کد رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکترا و بالغ بر 300 عضو هیئت علمی با امکانات آموزشی و تحقیقاتی و کمک آموزشی، رفاهی و فرهنگی به انجام رسالت علمی و آموزشی خود در سطح ملی و منطقه‌ای مشغول فعالیت است.

میری اضافه کرد: این دانشگاه صاحب افتخارات فراوانی در زمینه‌های مختلف آموزشی، علمی، تحقیقاتی و فرهنگی است که یکی از آنها برگزاری یازدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور است.

وی افزود: دانشگاه بیرجند مفتخر به میزبانی افرادی است که امر ولی خود را نصب‌العین قرار داده و ضمن تحصیل و تهذیب، ورزش را نیز در سرلوحه برنامه‌ها و فعالیت‌های زندگی خود قرار داده‌اند.

رئیس دانشگاه بیرجند اظهار کرد: همانطور که مقام عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرده‌اند باید تلاش کنیم تا خروجی دانشگاه‌های ما سربازان امام زمان (عج) باشند.

میری گفت: امیدواریم این المپیاد کوششی خالصانه و رقابتی سالم برای تقویت ارزش‌های انسانی و اسلامی و تمرینی برای حضور سالم و صالح در حکومت جهانی عدالت گستر موعود باشد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول