اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول آموزش طرح پزشک خانواده شهری خراسان‌رضوی:

طرح پزشک خانواده برای هدایت سلامت است

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته آموزش طرح پزشک خانواده شهری خراسان‌رضوی گفت: تیم اجرایی طرح پزشک خانواده درصدد هدایت سلامت در جامعه هستند.

طرح پزشک خانواده برای هدایت سلامت است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامحسن خدایی ظهر امروز در نشست خبری درباره طرح پزشک خانواده که در حوزه معاونت مرکز درمان و بهداشت شماره 1 مشهد برگزار شد، اظهار داشت: تعریفی که از وظایف پزشک داریم نادرست است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پزشک در واقع با 4 گروه سر و کار دارد، تصریح کرد: گروه اول افرادی هستند که سالم هستند و وظیفه پزشک این است که در راستای حفظ این سلامت بکوشد.

خدایی در این راستا ادامه داد: دسته دوم افرادی هستند که ریسک بیماری دارند و پزشک وظیفه دارد به آنها آموزش‌های لازم را بدهد تا ریسک به بیماری تبدیل نشود.

مسئول کمیته آموزش طرح پزشک خانواده شهری خراسان‌رضوی در این زمینه افزود: دسته سوم افرادی هستند که علائم بیماری در آنها ظاهر شده ‌است و باید از آنها به طور مداوم مراقبت شود.

وی در این زمینه خاطرنشان کرد: دسته چهارم افرادی هستند که بیمار شده‌اند و پزشک باید آنها را درمان کند و بیشتر افراد جامعه ما فقط همین تصور آخر را از وظایف یک پزشک دارند.

خدایی در ادامه با بیان اینکه در طرح پزشک خانواده 5 کمیته وجود دارد، تصریح کرد: وظیفه کمیته آموزش در این میان آموزش 3 گروه مردم، مدیران نظام سلامت کشور تیم‌های سلامت یا همان پزشکان است.

مسئول کمیته آموزش طرح پزشک خانواده شهری خراسان‌رضوی در این راستا تاکید کرد: وظیفه اصلی ما در آموزش مردم این است که دیدگاه مردم را نسبت به وظایف پزشک اصلاح کنیم.

خدایی با بیان اینکه مدیریت درست آموزش بسیار کارساز است، اظهار کرد: آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی درست نیز می‌تواند به درست انجام شدن این طرح بسیار کمک کند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول