اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سپاه استان سمنان:

بیش از 90 درصد برنامه‏‌های بسیج فرهنگی است

خبرگزاری فارس: معاون اجرایی سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان اعلام کرد: بیش از 90 درصد فعالیت‏‌های بسیج فرهنگی بوده، چراکه جبهه مبارزه امروز، فرهنگی است.

بیش از 90 درصد برنامه‏‌های بسیج فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، اسحاق هراسانیان جمعه‌شب در جمع فرماندهان پایگاه‏‌های بسیج شهرستان شاهرود گفت: با شناسایی ابزار و ادوات فرهنگی دشمنان، بسیجیان ضمن کسب آمادگی و تجهیز باید در خط مقدم این مبارزه حضور فعال داشته باشند.

وی با بیان اینکه تهاجم دشمنان به منازل ما وارد شده است، افزود: جنگ فرهنگی ما با دشمنان امروز در نهاد خانه است و باید تلاش کنیم در جنگ نرم و به خصوص فضای مجازی و ماهواره مقابله درستی داشته باشیم.

معاون اجرایی سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با اشاره به اینکه در برنامه‏‌های ابلاغی به بسیج به تهدیدات و فرصت‏‌های استان سمنان توجه شده است، بیان داشت: یک سوم مردم استان به صورت رسمی عضو بسیج هستند و اداره بسیج توسط خودشان انجام می‏‌شود و جمعیت بسیجیان استان از 200 هزار نفر فراتر است.

وی با تأکید بر کیفی‏‌سازی حلقه‏‌های صالحین در سال 91 اظهار داشت: صالحین از برنامه‏‌های اولویت‏‌دار بسیج بوده که باید اجرایی شود و ایجاد پیوند بین برنامه‏‌های پایگاه و حلقه صالحین مورد توجه است و باید فرماندهان بسیج مدنظر داشته باشند که محوریت اصلی بسیج، صالحین است.

هراسانیان تأکید کرد: اثربخشی برنامه‏‌ها بسیار مهم است و باید فرماندهان بسیج به این موضوع توجه ویژه داشته باشند، چراکه اثربخشی برنامه‏‌ها موجب حضور یک نهاد فعال و پویا و آماده خواهد شد.

معاون اجرایی سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان به آماده کردن هیئت‏‌های امر به معروف و نهی از منکر در بسیج اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم حلقه‏‌های صالحین و هیئت‏‌های امر به معروف در کنار هم رشد پیدا کنند، چراکه این دو مکمل یکدیگرند.

وی ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه را بسیار با اهمیت توصیف و تصریح کرد: بسیج خواهران باید با برگزاری برنامه‏‌های مختلف نظیر نمایشگاه، برگزاری یادواره شهدا و جشنواره‏‌ها‏، در این امر تلاش کنند.

هراسانیان با اشاره به سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی افزود: اولویت برنامه‏‌ها باید بر تحقق حمایت از کار و سرمایه ایرانی باشد و این امر باید توسط بسیج فرهنگ‏‌سازی شود چراکه بسیج پرچمدار ولایت‏‌مداری است و باید شعار سال‏ها توسط بسیجیان عملی شود.

معاون اجرایی سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان اظهار داشت: باید منکرات و معروفات محله شناسایی شود، سپس با استفاده از روحانیان و امام جماعت محل با راهکارهای دقیق سراغ مصادیق منکرات رفت و با آنها مقابله کرد.

وی با اشاره به تشکیل بیش از 400 هیئت امر به معروف در سطح پایگاه‏‌های استان سمنان افزود: باید در ترویج معروفات، الگوهای ارشادی مثبت و قابل دسترس به جامعه ارائه و سعی کرد در نهایت با تذکر لسانی منکرات را اصلاح کرد و از بین برد.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول