اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور علما و اقشار مختلف

سالگرد بزرگداشت آیت‌الله مهندسی برگزار شد

خبرگزاری فارس: مراسم نخستین سالگرد ارتحال آیت‌الله مهندسی از اساتید حوزه و کارشناس برنامه‌های صدا و سیما برگزار شد.

سالگرد بزرگداشت آیت‌الله مهندسی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مراسم نخستین سالگرد بزرگداشت آیت‌الله محمدمهدی مهندسی جمعه شب با حضور علما، شاگردان آن مرحوم و اقشار مختلف جامعه در حسینیه شهدای قم برگزار شد.

در این مراسم ابتدا آیاتی چند از کلام‌الله مجید توسط قاری تلاوت شد و سپس محمدی از ذاکرین اهل‌بیت(ع) در وصف سرور و سالار شهیدان نوحه‌سرایی کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام سید حسینی‌اراکی در وصف اخلاق مرحوم مهندسی به ایراد سخن پرداخت و با تاکید بر اینکه هر فردی در مدت زمان کوتاهی جذب ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری آیت‌الله مهندسی می‌شد، اضافه کرد: بسیاری از افراد شیفته آن مرحوم شده بودند و واقعا او نمونه‌ای از ابرار بود.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه اگر انسانی به کرامت نفسانی دست یابد، از تمام بدی‌ها جان خود را منزه کرده است، اظهار کرد: مرحوم مهندسی به کرامت نفسانی دست یافته و نفس خود را از امور بد دنیا دور کرده بود و دلش با خدا شده بود.

حجت‌الاسلام حسینی‌اراکی با بیان اینکه مرحوم مهندسی آزاده از دنیا بود اظهار کرد: وی تلاش بسیاری برای سعادتمند شدن داشته و از طریق دنیا به دنبال محبت و خشنودی خدا بود.

شایان ذکر است آیت‌الله محمدمهدی مهندسی از اساتید برجسته فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم در تاریخ 1332 در شهر آباده، چشم به جهان گشود.

وی در سال 1354 به طور رسمی وارد حوزه علمیه قم شد و پس از تحصیل دروس مقدماتی از ادبیات (صرف، نحو، معانی، بیان و بدیع) و منطق و معالم و... شرح لمعه را در محضر آیت‌الله باکوئی، رسائل را خدمت آیت‌الله اعتمادی و مکاسب را از محضر مرحوم آیت‌الله العظمی اشتهاردی و آیت‌الله ستوده فرا گرفت.

این عالم ربانی همزمان شرح تجرید الاعتقاد را خدمت حکیم الهی آیت‌الله انصاری‌شیرازی و بدایة الحکمه را در محضر آیت‌الله نجفی‌شهررضائی شروع کرد و ادامه آن را از محضر آیت‌الله ممدوحی استفاده کرد.

استاد خارج فقه و اصول آیت‌الله مهندسی آیت‌الله حاج میرزا جواد تبریزی بود و مدتی هم وی از درس خارج اصول آیت‌الله سبحانی بهره برد.

آیت‌الله مهندسی از محضر آیت‌الله جوادی‌آملی، آیت‌الله مشکینی و برخی دیگر از استادان استفاده کرده و یکی از برجسته‌ترین اساتید وی آیت‌الله علامه حسن‌زاده‌آملی بود که علوم متعددی را از ایشان آموخت.

مدیر گروه اخلاق دانشگاه معارف اسلامی قم، استاد مرکز تخصصی فلسفه حوزه علمیه قم، استاد مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، عضو هیئت علمی دائرةالمعارف عرفانی مؤسسه امام خمینی (ره)، کارشناس شبکه سراسری رادیو معارف، شبکه قرآن و شبکه سوم سیما، استاد مؤسسه امام صادق (ع) قم، استاد اخلاق مدارس حوزه علمیه قم، استاد راهنما، مشاور و داور سطح سه و چهار حوزه علمیه قم، استاد راهنما، مشاور و داور سطح ارشد و دکتری دانشگاه، عضو هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی بخشی از فعالیت‌ها و سمت‌های آیت‌الله مهندسی است.

آیت‌الله محمدمهدی مهندسی بر اثر عارضه قلبی مدتی در بیمارستان‌ بستری شد و سرانجام بعد از ظهر 27 تیرماه 1390 دعوت حق را لبیک گفت و پس از تشییع با شکوه در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و در جوار مزار شهید دکتر مفتح و آیت‌الله احمدی فقیه‌ یزدی به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول