اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قم:

2100 مددجوی بهزیستی بیمه تکمیلی شدند

خبرگزاری فارس: معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قم گفت: سال گذشته 2100 نفر از مددجویان بهزیستی زیر پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند.

2100 مددجوی بهزیستی بیمه تکمیلی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مصطفی علیزاده امروز در نشست خبری که در اداره کل بهزیستی استان قم برگزار شد اظهار کرد: اداره بهزیستی استان قم در طول سال بین 1500 تا 2 هزار مددجو پذیرش می‌کند.

وی به آمار پذیرش مددجویان سال گذشته اشاره کرد و ابراز داشت: هزار و 662 نفر در گروه‌های مختلف در بهزیستی استان قم پذیرش شدند که به آنان خدمات ارائه می‌شود.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قم ادامه داد: از تعداد یاد شده 652 نفر ناتوان جسمی حرکتی پذیرش شدند که خدماتی چون ارائه صندلی چرخدار برای آنان در نظر گرفته شده است.

وی از دیگر مددجویان این دستگاه را بیماران ضایعه نخاعی عنوان و تصریح کرد: سال گذشته تعداد 364 ضایعه نخاعی پذیرش شدند که 85 نفر آنان مشکل گردن دارند که خدمات ویژه‌ای چون هزینه پرستاری نیز به آنان ارائه می‌شود.

علیزاده هزینه پوشاک و لوازم بهداشتی مددجویانی که دچار ضایعه نخاعی شده‌اند را بسیار سنگین عنوان کرد و گفت: بنابر صورت‌جلسه و دستورالعملی که به ما ارائه شده است هزینه‌های لازم به آنان پرداخت می‌شود.

وی به تعداد دانشجویان زیر پوشش اداره بهزیستی اشاره کرد و بیان داشت: سال گذشته 219 نفر دانشجو زیر پوشش بهزیستی قم بودند که کمبود اعتبار برای این مددجویان از طریق ردیف بودجه سفر مقام معظم رهبری جبران شد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قم گفت: به تمام 219 نفر 100 درصد شهریه پرداخت شد که چنین اقدامی در استان‌های دیگر صورت نگرفته است.

وی از دیگر خدمات بهزیستی به مددجویان را ویزیت در منزل توسط تیم‌های پزشکی عنوان و تصریح کرد: هشت تیم پزشکی برای ویزیت در منزل فعالیت می‌کنند.

علیزاده با بیان اینکه هزار و 700 بیمار روانی زیر پوشش اداره بهزیستی استان قم هستند افزود: چهار تیم ویزیت در منزل به این گروه مددرسانی می‌کنند.

وی منظور از تیم پزشکی را پرستار، پزشک و در صورت وجود ضایعه نخاعی فیزیوتراپ، کار درمان عنوان کرد و افزود: در صورتی که بیمار مشکل روانی داشت روانشناس و روان‌پزشک نیز به منزل مددجویان اعزام می‌شوند.

معاون توان بخشی اداره بهزیستی استان قم از بیمه تکمیلی مددجویان زیر پوشش این اداره کل خبر داد و یادآور شد: سال گذشته تعداد 2100 نفر از مددجویان بهزیستی زیر پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند.

علیزاده ادامه داد: در مراجعه مددجویان برای کمیسیون پزشکی سربازی 242 نفر دارای شرایط شناخته شدند که از این تعداد 239 نفر از خدمت سربازی معاف شدند.

وی با اشاره به خدمات‌رسانی به روستاها خاطر نشان کرد: استان قم بعد از سمنان توانسته امدادرسانی را در بخش روستایی داشته و به مددجویان روستایی نیز صندلی چرخدار ارائه کند.

انتهای پیام /و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول