اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر:

30 پست فوق توزیعی در سه استان کشور در دست اجرا است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر از احداث 30 پست فوق توزیعی در سه استان مرکزی، لرستان و همدان خبر داد.

30 پست فوق توزیعی در سه استان کشور در دست اجرا است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آرش کردی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت برق منطقه‌ای باختر سه استان مرکزی، همدان و لرستان را زیر پوشش دارد که هم‌اکنون احداث 30 پست فوق توزیعی با اعتباری بالغ بر 90 میلیارد تومان را در این سه استان در دست اقدام دارد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر هیچ نوع قطعی و نقصان در شبکه برق منطقه‌ای باختر وجود ندارد و این شرکت از شرکت‌های برتر کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر با اشاره به افتتاح پست برق شهرستان ساوه در هفته گذشته بیان داشت: این پروژه یکی از طرح‌های بزرگ انتقال برق در استان است که 400  مگاوات به ظرفیت برق‌رسانی این استان می‌افزاید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر با بیان اینکه عمده برق شمال استان مرکزی در قسمت صنعتی مصرف می‌شود ادامه داد: با احداث این پست دغدغه صنعتگران برای سرمایه‌گذاری‌های بزرگ و ایجاد کارگاه‌های بزرگ به لحاظ تامین زیرساخت‌های برق مرتفع شده و پیش‌بینی می‌شود 80 درصد برق تبدیلی توسط این پست در بخش صنعت مصرف شود.

به گفته وی این پست به دلیل اتصال به پایدارترین لایه ولتاژی کشور که 400 کیلوولت است، از وضعیت بسیار مناسبی برخوردار است.

کردی با بیان اینکه اقدامات لازم برای توسعه 15 سال آینده این پست انجام شده است ادامه داد: اعتبار کل این پروژه 50 میلیارد تومان است که با راه‌اندازی آن وضعیت شمال استان کاملا قابل اطمینان شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از احداث یک پست بزرگ 400 کیلوولت در منطقه شازند خبر داد و بیان داشت: این پست که جزء پست‌های بزرگ کشور بوده و از نظر تبادلی یکی از مهم‌ترین پست‌های کشور محسوب می‌شود، 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ظرف 3 ماه آینده به مدار بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر گفت: شرکت برق منطقه‌ای باختر اخیرا پست مهاجران را مورد بهره‌برداری آزمایشی قرار داده و به زودی این پست را نیز در مدار بهره‌برداری قرار می‌دهد.

کردی با اشاره به احداث پست اراک 8 در انتهای الهیه نیز گفت: این پست که راه‌اندازی آن 15 مگاوات به ظرفیت برق‌رسانی اراک می‌افزاید کمتر از یک ماه آینده به مدار بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین از احداث یک ایستگاه پست گازی با آخرین تکنولوژی روز در اراک خبر داد و خاطر نشان ساخت: این پروژه نیز دارای 70 درصد پیشرفت فیزیکی است و به زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر با اشاره به پست 80 میلیون آمپری در استان افزود: این پست که اولین پست گازی برق منطقه‌ای باختر است، با آخرین تکنولوژی روز دنیا و به صورت مسقف در خیابان امام علی (ع) اراک در دست اجراست و 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کردی همچنین پیرامون اجرای طرح‌های برق‌رسانی در استان‌های لرستان و همدان بیان داشت: شرکت برق منطقه‌‌ای باختر احداث سه پست 230 کیلوولت در منطقه پل دختر، نورآباد و کوهدشت لرستان و یک پست در منطقه هگمتانه همدان را در دست اقدام دارد.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول