اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز:

عزم جدی برای اجرای طرح ترافیک وجود ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: برای اجرای محدوده زوج و فرد به عزم جدی تمام مسئولان نیاز است که من این عزم را در شرایط فعلی نمی‌بینم.

عزم جدی برای اجرای طرح ترافیک وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی زحمتکش ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: زمانی مسئولان گرانی را انکار می‌کردند و امروز دیدیم که پیش‌بینی‌ها درست بود و تورم اتفاق افتاد و در مورد طرح ترافیک نیز تا اوضاع به حد انفجار نرسد برخی آن را باور نمی‌کنند.

وی افزود: زمانی که ترافیک به حد انفجار برسد برخی از هزینه‌های مادی و معنوی که امروز حداقلی به شمار می‌رود، به حداکثر می‌رسد و همان زمان است که مسئولان استان فارس، شهرستان شیراز و نیروی انتظامی فکر نوش‌داروی پس از مرگ سهراب خواهند کرد.

دیگر عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: در محدوده مرکزی شهر شیراز در ساعات اوج ترافیک مشکلات فراوانی وجود دارد و علاوه بر تاخیرهای هر روزه در پیشبرد فعالیت‌های شهروندان مسائل روانی و عصبی فراوانی به مردم تحمیل می‌شود.

احمد‌رضا نقیب‌زاده اضافه کرد: زمان‌بندی در نظر گرفته شده برای اجرای محدوده زوج و فرد با نظر کارشناسان تدوین شده بود و شورای عالی ترافیک این استان ضمن تاکید بر لزوم اجرای این طرح به منظور تکمیل هماهنگی بین دستگاه‌های ذی‌ربط اعم از پلیس راهور و شهرداری زمان اجرا را به تاخیر انداخت.

وی تصریح کرد: آنچه که در رسانه‌ها با عنوان تاخیر در اجرای طرح به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان اعلام شد سخن صحیحی نبود و تنها علت تاخیر نیاز به هماهنگی بیشتر بود.

به گفته این عضو شورا، اجرای طرح در سه دوره ارشادی، آزمایشی و قطعی پیش‌بینی شده است که مقرر شد دوره ارشادی کمی طولانی‌تر شود.

وی افزود: مردم انتظار اجرای طرح از اول مهر‌ماه امسال را داشتند و اکثریت شهروندان که روزانه با ترافیک نفس‌گیر رینگ مرکزی درگیر هستند از این طرح استقبال کرده‌اند.

نقیب‌زاده خواستار آن شد که شهرداری و شخص شهردار در روند ایجاد هماهنگی‌های لازم سرعت به خرج داده و وارد فاز عملیاتی‌شدن طرح شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر جایگاه قانونی شورا در قانون اساسی اضافه کرد: براساس اصل 103 قانون اساسی تمام مدیران ملزم به رعایت تصمیمات شورا هستند و اگر پس از طی روال قانونی و تایید فرمانداری تصمیمی اخذ شود به منزله قانون است.

به گفته وی، شورا در مرحله اخذ تصمیم از تمام اظهارنظرها و حتی مخالفت با کمال میل استقبال می‌کند اما این نهاد قانون‌گذاری محلی، کارشکنی پس از تصویب را نمی‌پذیرد.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول