اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ترافیک سنگین در مسیر‌های منتهی به شهرستان شوشتر

خبرگزاری فارس: به دلیل حضور گسترده مردم در شهرستان شوشتر برای حضور در جشن میلاد امام زمان (عج) در مقام صاحب‌الزمان (عج) شوشتر ترافیک سنگینی در مسیر‌های منتهی به این شهرستان حاکم شده است.

ترافیک سنگین در مسیر‌های منتهی به شهرستان شوشتر

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، مسیر‌های منتهی به شوشتر از سمت شهرستان‌های دزفول، اهواز، مسجدسلیمان و ... در شرایط کنونی دارای ترافیک بسیار سنگین است.

بر این اساس تردد در خیابان‌های شوشتر به سختی انجام می‌شود و ترافیک سنگینی در مسیر‌های منتهی به مقام صاحب‌الزمان (عج) شوشتر حاکم است.

همه ساله حضور بیش از 50 تا 70 هزار نفر در مراسم جشن مقام صاحب‌الزمان شوشتر این شهرستان را به اصلی‌ترین مقصد مردم خوزستان در شب نیمه شعبان تبدیل کرده است.

قدمگاه صاحب‌الزمان (عج) در شمال شرقی شهر شوشتر در انتهای بزرگراه بین‌الحرمین قرار دارد. بر اساس سنگ نوشته‌ای که در بنای قبلی قدمگاه به دست آمده و دارای اشعاری با ماده تاریخ است، بنای اولیه به وسیله درویش کریم نامی در دوره سلطنت شاه صفی (1047ه‍.ق) ساخته شده است.

در اوایل قرن 14هجری مرحوم ملاحسین طبیب شوشتری ساختمان‌های دیگری بر آن افزود و در سال 1355 شمسی به وسیله هیئت امنا بازسازی کلی شده و معمار آن حاج محمود معماریان بوده است.

مالکیت بنا وقفی و در تولیت اداره اوقاف شهرستان شوشتر است.

انتهای پیام/آ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول