اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مهاباد تاکید کرد

فرهنگ‌سازی و آموزش، بهترین راهکار مبارزه با مواد مخدر

خبرگزاری فارس: فرماندار مهاباد گفت: فرهنگ‌سازی و آموزش، بهترین راهکار برای مبارزه با مواد مخدر است.

فرهنگ‌سازی و آموزش، بهترین راهکار مبارزه با مواد مخدر

خضرکاک درویشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با توجه به تغییر روش عوامل پخش و توزیع موادمخدر در سطح جهانی، دست‌اندرکاران مبارزه با مواد مخدر نیز باید رویکرد خویش را تغییر دهند.

وی افزود: تغییر رویه در مبارزه با مواد مخدر در راستای اهمیت بحث آموزش، تحقیق و برخورد علمی، اجتماعی و فرهنگی بیشتر نمود پیدا می‌کند.

درویشی اضافه کرد: دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و دستگاه‌های فرهنگی می‌بایست تمام توان خویش را برای پیشرفت در برنامه‌های مدون ماهانه و سالانه فرهنگی آموزشی به کار ببرند تا بتوان نتیجه آن را بسیار بهتر و ملموس‌تر درک کرد.

وی به نقش نهادهای مردم‌نهاد در مبارزه با مواد مخدر اشاره و خاطرنشان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد به دلیل اینکه درگیر دستورالعمل‌های اداری نیستند و بیشتر در میان اقشار مختلف جامعه حضور دارند از ظرفیت بالایی برای برنامه‌ریزی در راستای انجام برنامه‌های پیشگیرانه مواد مخدر برخوردار هستند.

درویشی ادامه داد: شهرستان مهاباد علاوه بر دعوت از سه سازمان مردم‌نهاد فعال در زمینه مواد مخدر در تمامی جلسات، از ظرفیت‌های آنها استفاده نموده و در تمامی برنامه‌ها و همایش‌ها مسئولیت اصلی را برعهده آنها به فراخور موضوع قرار داده است.

به گفته فرماندار مهاباد امسال نیز مقرر شده تمام کارگاه‌های آموزشی، همایش‌ها و نمایشگاه‌های عکس مرتبط با هماهنگی بهزیستی شهرستان و نظارت این نهادها برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت بحث آموزش به ویژه در بین نسل جوان و خانواده با محوریت مواد مخدر جدیدالورود به بازار مصرف معتادان، این شهرستان نیز در نظر دارد کارگاه‌های آموزشی را با حضور اساتید و مشاوران نخبه به صورت علمی در سطح شهرستان اجرا کند.

به گفته فرماندار مهاباد دانشگاه‌های شهرستان در نظر دارند در نیمه دوم سال 91 سمینار علمی آموزشی را در صورت صلاحدید مسئولان در سطح کشوری برگزار نمایند.

درویشی اظهار داشت: تمام ادارات عضو کمیسیون فرعی شهرستان موظف شده‌اند برنامه‌های علمی خود را علاوه بر دستورالعمل‌های معمول کمیسیون شهرستان تا پایان سال 91 برنامه‌ریزی کرده و هر ماه گزارش عملکرد اداره متبوع خویش را به کمیسیون ارائه کنند.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد این شهرستان در سال گذشته در راستای مبارزه با مواد مخدر گفت: بازرسی مداوم و پیگیرانه از سوی شبکه بهداشت و درمان با همکاری دایره نظارت بر اماکن نیروی انتظامی و بازرگانی در زمینه قلیان‌سراها و مراکز فروش مواد نیروزا، پیگیری و تصویب طرح ممنوعیت فروش سیگار در مقابل مراکز آموزشی و دانشگاه‌های شهرستان، همکاری اطلاعاتی و امنیتی دستگاه‌های مربوطه در بحث مبارزه با ورود و خروج در مبادی ورودی شهر و اجرای طرح‌های ضربتی در نقاط مشخص و گلوگاه‌های شهری، اقدامات اساسی در زمینه جلوگیری از کشت شاهدانه در شهرستان با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی از جمله اقدامات انجام گرفته در سال گذشته است.

انتهای پیام/ل10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول