اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

برپایی دومین سالگرد ارتحال آیت‌الله سید موسی صالحی‌مازندرانی

خبرگزاری فارس: دومین سالگرد ارتحال ملکوتی آیت‌الله سید موسی صالحی مازندرانی با سخنرانی حجت‌الاسلام ابوترابی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در امامزاده یحیی(ع) ساری برگزار می‌شود.

برپایی دومین سالگرد ارتحال آیت‌الله سید موسی صالحی‌مازندرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، دومین سالگرد ارتحال ملکوتی آیت‌الله سید موسی صالحی مازندرانی با سخنرانی حجت‌الاسلام ابوترابی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در امامزاده یحیی(ع) ساری برگزار می‌شود.

مجلس یادبود و تجلیل از مقام علم و عمل با حضور علما و روحانیون و اقشار مختلف مومنان و مسئولان و خادمان نظام به ویژه شاگردان و ارادتمندان به ایشان در امامزاده یحیی(ع) ساری برقرار می‌شود.

مرحوم آیت‌الله صالحی که تولیت حوزه علمیه سعادتیه ساری را در مسجد مرحوم حاج رضا خان برعهده داشت با دانش‌اندوزی در محضر فقهای عالیقدر همچون آیت‌الله گلپایگانی، مرعشی نجفی، سید راضی نجفی تبریزی، میرزا هاشم آملی، نوری همدانی، میرزاعلی مشکینی، حاج شیخ ابوالقاسم خزعلی، فاضل لنکرانی، جعفر سبحانی و آیت‌الله ستوده فرا گرفتند.

سیر تلاش‌های آیت‌الله صالحی از سال 1348 با وعظ و خطابه و ارشاد تا ماه‌های آخر زندگی ادامه داشت تا اینکه تشدید بیماری مانع ادامه تدریس ایشان شد.

15 شهید طلبه حوزه علمیه سعادتیه که در مرحمت‌های مرحوم آیت‌الله صالحی کسب علم کرده بودند در سنگربانی از مرزهای میهن اسلامی به شهادت رسیدند که از افتخارات این حوزه علمیه هستند.

از مجموعه آثار آیت‌الله صالحی مازندرانی جزواتی در زمینه ادبیات عرب از مقدمات تا خارج اصول فقه به جا مانده، در فقه مباحثی چون طهارت، ارث، میراث و حج را مورد تالیف قرار داده است.

از اشعار مرحوم آیت‌الله صالحی مازندرانی قطعاتی در ادبیات مازندران به جای مانده و سروده‌های دیگر ایشان با مضامین دین و دنیا، قیامت و برزخ و بی‌اعتباری دنیا، مناقب و مدح و مراثی ائمه معصومان نیز زمینه‌های دیگر سروده‌‌های این عالم ربانی است.

قطعه‌های نظام دیگری نیز به زبان عربی است که رضایت انتشار را در زمان حیات ندادند و روح عرشی این فقیه بزرگوار در روز ولادت حضرت علی‌اکبر بعد از یک عمل جراحی تمام در حالی که اقامه نماز صبح را به اتمام رسانید به ملکوت اعلی پیوست.

به گزارش فارس، مراسم دومین سالگرد آیت‌الله صالحی مازندرانی از ساعت 8 تا 11 شب روز پنج شنبه 29 تیر ماه سال جاری در امامزاده یحیی(ع) ساری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول