اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجری طرح توسعه فاز 12 پارس جنوبی خبر داد

پیشرفت 79 درصدی بخش دریایی فاز 12 پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مجری طرح توسعه فاز 12 پارس جنوبی از پیشرفت 79 درصدی بخش دریایی فاز 12 پارس جنوبی به عنوان بزرگ‌ترین فاز این میدان گازی خبر داد.

پیشرفت 79 درصدی بخش دریایی فاز 12 پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه رسول فلاح‌نژاد بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در پارس جنوبی اظهار داشت: فاز 12 در واقع بزرگ‌ترین فاز در منطقه پارس جنوبی و بزرگترین پالایشگاه در کشور است که معادل سه فاز استاندارد پارس جنوبی ظرفیت دارد.

وی افزود: در سال جاری شاهد تلاش مضاعف برای توسعه و پیشرفت این فاز هستیم و به نتایج خوبی دست پیدا کرده‌ایم.

مجری طرح توسعه فاز 12 پارس جنوبی از پیشرفت 79 درصدی بخش دریایی فاز 12 پارس جنوبی خبر داد و خاطر نشان کرد: فاز 12 در بخش پالایشگاه خشکی نیز بیش از 76 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فلاح‌نژاد تصریح کرد: بیش از 450 کیلومتر خط لوله در فاز 12 نصب شده و آزمایش سه خط لوله این فاز به طول 450 کیلومتر با موفقیت انجام شده است.

وی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته تعداد چهار سکو شامل سه سکوی اصلی و یک سکوی اقماری در فاز 12 نصب خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود نخستین سکوی این فاز تا شهریور سال جاری آماده حمل و نصب در دریا باشد.

این مسئول از تولید بیش از 81 میلیون مترمکعب گاز روزانه در فاز 12 خبر داد و یادآور شد: در مجموع 45 حلقه چاه در چهار سکوی فاز 12 پارس جنوبی حفاری می‌شود.

فلاح‌نژاد اذعان داشت: بر اساس برآوردهای انجام گرفته بیش از 7.7 میلیارد دلار برای اجرای فاز 12 اعتبار مورد نیاز است و تاکنون بیش از 5 میلیارد دلار در این فاز مهم و بزرگ هزینه شده است.

وی از انجام 33 هزار مترمکعب بتن‌ریزی در فاز 12 پارس جنوبی خبر داد و گفت: اجرای 3 میلیون قطر اینچ عملیات لوله‌کشی و 10 میلیون مترمکعب خاکبرداری نیز از دیگر اقدامات مهم در این فاز است.

فلاح‌نژاد افزود: از تمام امکانات و توان موجود برای تکمیل این فاز بهره می‌بریم و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول