اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اصفهان برگزار شد

همایش ملی توسعه و حمایت از سرمایه‌گذاری در میراث فرهنگی‌

خبرگزاری فارس: همایش سراسری مدیریت، توسعه و حمایت از سرمایه گذاری در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اصفهان برگزار شد.

همایش ملی توسعه و حمایت از سرمایه‌گذاری در میراث فرهنگی‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ظهر امروز همایش سراسری مدیریت، توسعه و حمایت از سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اصفهان با حضور اساتید دانشگاه و مسئولان کشوری و استانی در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

در این همایش معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان هدف از برگزاری این همایش را تحقق شعار امسال و تعیین راهبردها، سیاست‌های کلان توسعه و سرمایه‌گذاری و پرو‍ژه‌های مهم و تأثیرگذار در بخش صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری استان دانست و افزود: تشریح و ارائه طرح جامع گردشگری استان و طرح جامع گردشگری محور زاینده رود نیز به عنوان اسناد فرادست و برنامه‌های کلان سرمایه‌گذاری استان از اهداف دیگر این همایش است.

احمدرضا مولایی مخاطبان این همایش را فعالان حوزه سرمایه‌گذاری در سراسر کشور دانست و اظهار کرد: حوزه مدیریت شهری، شهرداری، دهیاری و بخشداری‌ها در اولویت بیشتری به عنوان ذی‌نفعان حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری قرار دارند.

وی ادامه داد: با توجه به استقبال شهرداری‌های استان در احداث کمپ‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری، در این همایش کارگاه آموزشی با عنوان نقش کمپ در توسعه گردشگری و خدمات شهری برگزار شده است.

مولایی ابراز امیدواری کرد: بتوان پس از برگزاری این همایش الگوی مناسبی با هدف تشریح اسناد فرادست توسعه و توانمندسازی مدیران و برنامه‌ریزان ارائه داد.

وی همچنین با بیان اینکه استان اصفهان حدود 20 هزار اثر تاریخی را در خود جای داده و این در حالی است که جاذبه‌های طبیعی فراوانی نیز برخوردار است، گفت: یکی از این جاذبه‌های طبیعی حاشیه رودخانه زاینده رود است که در همین راستا یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های میراث طبیعی کشور با عنوان طرح گردشگری رودخانه زاینده‌رود تهیه شده است.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به اینکه سفرهای ارزان قیمت و یک روزه در اصفهان خواهان زیادی دارد، بیان داشت: در این زمینه تنها تأسیساتی که می‌تواند خدمات خوبی به چنین گردشگران ارائه کنند، کمپینگ‌ها هستند.

وی افزود: در دو سال اخیر هیچ برنامه مدونی برای کمپینگ‌ها در حوزه‌های دانشگاهی و سازمان‌های مربوطه تدین نشده است که برای روشن ساختن ضوابط کاری و ساختاری برنامه‌ای را برای کمپینگ‌های اقامتی در قالب کارگاه‌های آموزشی ارائه می‌دهیم.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول