اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

مشکلات بیکاری در جامعه با مهارت‌آموزی حل می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: نگرش پشت میز نشینی نمی‌تواند گره‌گشای مشکلات بیکاری در جامعه باشد و اغلب مردم با موضوع مهارت‌آموزی آشنایی ندارند.

مشکلات بیکاری در جامعه با مهارت‌آموزی حل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله خاتمی ظهر امروز در دیدار کارکنان اداره کل فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: در حال حاضر مهارت‌آموزی از بحث‌ها و موضوعات مورد توجه در هر جامعه‌ای محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش مهارت‌آموزی متاسفانه در کشور مغفول مانده است، تصریح کرد: اغلب مردم با موضوع مهارت‌آموزی آشنایی ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به دیدگاه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای توسعه فعالیت‌های مهارتی در کشور افزود: به نظر می‌رسد باید سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای این مسئله را ریشه‌یابی کرده و علت عدم توجه مردم به مهارت‌آموزی را پیدا کند.

وی بر ضرورت حضور بخش خصوصی در زمینه گسترش مهارت‌آموزی در جامعه تاکید کرد و گفت: بخش دولتی در پایان ماه حقوق خود را به خوبی دریافت می‌کند و نمی‌تواند دغدغه مهارت‌آموزی افراد جامعه را داشته باشد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه باید بخش خصوصی وارد این عرصه شود، افزود: باید زمینه‌های حضور بخش خصوصی در این حوزه آماده شده و متناسب با ظرفیت‌هایی که این بخش ایجاد می‌کند، حمایت‌های لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به دیدگاه برخی مردم در زمینه شغل خاطرنشان کرد: از نظر برخی افراد جامعه شغل به معنای پشت میز نشینی است و کار در مزرعه برای این افراد شغل تلقی نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان بر ضرورت آسیب شناسی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در جامعه تاکید کرد و گفت: باید رشته‌های مهارتی گره‌گشای مشکل بیکاری در جامعه باشد.

وی با بیان اینکه وضعیت مهارت‌آموزی در حال حاضر نسبت به گذشته مطلوبتر است، خاطرنشان کرد: باید در این زمینه اقدامات مطلوبتری انجام شود.

آیت‌الله خاتمی ایجاد زیرساخت‌های لازم را از ضروریات عنوان کرد و گفت: باید با ایجاد عطش در افراد جامعه برای توجه بیشتر به مهارت‌آموزی اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در زمینه اطلاع‌رسانی رشته‌های فنی و حرفه‌ای تاکید کرد و افزود: باید در این زمینه رسانه‌ها با تشویق افراد جامعه به مهارت‌آموزی اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ماه رمضان را فرصت مغتنمی برای اشاعه فرهنگ مهارت در جامعه عنوان کرد و یادآور شد: باید از این فرصت برای اطلاع رسانی رشته‌های مهارت‌آموزی استفاده شود.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول