اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 90 صورت گرفت

پرداخت 7 میلیارد تومان یارانه به معلولان خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در سال 90، 7 میلیارد تومان یارانه به معلولان نیازمند پرداخت شد.

پرداخت 7 میلیارد تومان یارانه به معلولان خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، تهمینه شکیب ظهر امروز در جشن سی و سومین سالگرد تاسیس بهزیستی که به مناسبت هفته بهزیستی و در محل سالن اجتماعات دبیرستان مصلی‌نژاد برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته تنها در ماه مبارک رمضان حدود 7 میلیارد و 500 میلیون تومان مشارکت مردمی داشته‌ایم.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به افزایش مشارکت‌های مردمی در سه ماهه دوم سال با توجه به قرار داشتن ماه مبارک رمضان ادامه داد: در سه‌ ماهه ابتدایی سال جاری میزان مشارکت‌ها 13 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده ‌است که در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته دو میلیارد و 300 میلیون تومان رشد داشته ‌است.

وی با اشاره به بودجه در نظر گرفته شده برای مسکن، اظهار کرد: در سال 90 در سفر ریاست جمهوری مصوبه‌ای برای بهزیستی وجود نداشت اما، توانستیم اعتباری را برای مسکن بگیریم.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌ رضوی با اشاره به اینکه اگر مسکن و اشتغال را تامین کنیم سایر چرخه توانمندسازی خود به خود انجام می‌شود، تاکید کرد: در آخرین سال نهضت مسکن سهمیه‌ای را نیز برای ما در نظر گرفته‌اند.

وی در ارتباط با استخدام معلولان خاطرنشان کرد: سه درصد از سهمیه‌ای استخدامی مربوط به معلولان است که ما خواهان سهمیه‌ای برای این سازمان برای معرفی افراد واجد شرایط هستیم.

شکیب در ادامه با اشاره به خدماتی که به زنان سرپرست خانوار ارائه می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر 7 هزار و 341 زن سرپرست خانوار و دختر خود سرپرست را زیرپوشش بیمه قرار داده‌ایم.

وی در ادامه افزود: همچنین 3 هزار و 50 نفر زن روستایی و عشایری را زیرپوشش بیمه قرار داده‌ایم تا از مزایای افراد شاغل و بیمه بازنشستگی برخوردار شوند.

شکیب در ارتباط با کودکان بی‌سرپرست و یا بدسرپرست تاکید کرد: سعی در این سازمان بر این است که هرچه کمتر کودکان را در این سازمان نگهداری کنند و در سال 90،‌ 800 کودک به خانواده‌ها همراه با کمک هزینه تحویل داده شده است و همچنین در سه ماهه اول سال 91، 420 کودک به صورت‌هایی مانند فرزندخواندگی و یا امین موقت به اشخاص واگذار شده‌اند.

شکیب با بیان اینکه در طول 16 سال اجرای برنامه‌ پیشگیری از تنبلی چشم، 250 هزار نفر از نابینایی یا کم‌بینایی شدید نجات یافته‌اند، افزود: این برنامه هزاران میلیارد تومان صرفه‌‌جویی را به همراه دارد و از طرفی، ارزش معنوی و اجتماعی آن برای افراد و خانواده‌هایی که بدون این پیشگیری‌ها در آینده، معلول داشتند، غیرقابل اندازه‌گیری است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که در طول این 16سال، شاید به اندازه‌ هزینه‌ای که برای 10 نفر معلول نابینا در طول 50 سال زندگی‌شان لازم می‌آید برای این طرح هزینه نشده است.

شکیب با اشاره به اینکه در بخش غربالگری ناشنوایی نیز در طول 6 سال گذشته بیش از 7 هزار و 500 نفر یعنی سالانه بیش از 1200 نفر از ناشنوایی نجات یافته‌اند؛ گفت:‌ 50 درصد معلولیت‌های موجود در کشور علل ژنتیکی دارند و در بسیاری از موارد نمی‌توان علت اصلی را مشخص کرد.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌ رضوی در ادامه با اشاره به بنیاد پیشگیری از معلولیت‌های مادرزادی اظهار کرد: خیران توانسته‌اند با ورود خود در این بنیاد سبب فعال‌تر شدن آن شوند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته اعتبارات مناسبی برای مناسب‌سازی ادارات قدیمی ساز اختصاص داده شده است؛ تصریح کرد: حدود 350 میلیون تومان برای مناسب‌سازی ادارات بهزیستی استان هزینه شده است.

شکیب در ارتباط با اقدامات شهرداری با مناسب‌ سازی شهری، اظهار کرد: امسال بهسازی حدود 450 هزار مترمربع پیاده‌رو در دستور کار شهرداری مشهد قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه در 3 ماهه اول سال 91 افزایش پنج درصدی در مددجویان داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: ما در این سازمان به مددجویان 2 هزار و 500 نوع خدمت ارائه می‌کنیم که مستمری یکی از آنها است.

شکیب اظهار کرد: علاوه بر اینکه در راستای توانبخشی بیش از 80 هزار نفر در پوشش خدمات بهزیستی هستند و مستمری نیز دریافت می‌کنند، افراد بازتوان نیز از سایر خدمات مربوطه بهره می‌برند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 109 مرکز توانبخشی غیردولتی داریم، تاکید کرد: از طریق یارانه‌ها افرادی را که موقعیت مالی برای برنامه‌های توانمندی را ندارند حمایت می‌کنیم.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه در سال 90 در حدود 7 میلیارد تومان یارانه به معلولان نیازمند برای دریافت خدمات مراکز غیردولتی پرداخت شد؛ ادامه داد: در سال جاری در نظر داریم توانمندسازی را در راستای شعار که همان تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی است، افزایش دهیم.

شکیب در ادامه با اشاره به تعداد مددجویان ادامه داد: 355 هزار نفر در بانک جامع بهزیستی عضو هستند از این تعداد دریافتی 10 درصد آنها جزو افرادی هستند که به صورت مستمر خدمات دریافت می‌کنند.

وی، بازتوان کردن مددجویان را از اهداف اصلی سازمان بهزیستی دانست و ادامه داد: بیش از 19 مددجویان را در سال گذشته بازتوان کرده‌ایم.

مدیرکل اداره بهزیستی خراسان‌رضوی در ارتباط با کودکان بی‌سرپرست و واگذاری آنان به خانواده‌ها گفت: در سال گذشته بیش از 700 کودک را به صورت‌های مختلف از مجموعه تحویل داده‌ایم.

شکیب در ادامه با اشاره به اینکه حدود 90 درصد از افراد زیرپوشش طرح پیشگیری از تنبلی چشم هستند؛ ادامه داد: در برخی از موارد نیز که لزوم آن اثبات شود جراحی‌های مربوط به این تنبلی چشم به صورت رایگان انجام می‌شود.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول